Det gör ont!
Hej!
Jag har nu varit med om i ungefär 3 veckor att det gör så väldans ont när jag ska gå på toa och bajsa. Det rent utav skaver och smärtar och jag blöder alltid efter. (Är 19 år) Har varit med om detta förut men då har det gått över efter några dagar..
Jag har googlat runt lite och misstänker att det är analfissurer (analsprickor). Detta tycker jag är väldigt jobbigt, och jag befinner mig i england just nu i 2 veckor framöver. Någon som haft liknande besvär? Gick det över av sig självt eller gjorde ni något åt det?.
Kan det inte vara hemorojder?

Åh jobbigt läge du hamnat i! Har du varit förstoppad? Om det är sprickor kan man köpa smärtstillande salva och ta 10min innan man ska på toaletten. Men i England vet jag inte hur smidigt det är att få tag i. Just nu står det helt stilla i mitt huvud så jag kommer inte ihåg vad salvan heter här i Sverige som dom brukar rekommendera, men det går kanske att googla på det om du tror att det hjälper dig att veta det när du ska köpa salva i England?
#1 jo det kan det ju också vara. Men läste att det var lite mer "sällsynt"
#2 jag har faktiskt varit trög i magen och är det nu också. Har försökt äta bättre för att få fart på magen men det går inge vidare faktiskt :o

England är ju inte direkt "hälsokostens land" men försök undvika dom värsta sakerna som vitt bröd. Tryck i dig päron och mycket vatten och försök att röra på dig mycket.
#3 Jag tror egentligen inte det är speciellt sällsynt, mer det att folk inte vill kännas vid att de har det, då många tycker det är "skämmigt".
Min bror hade samma problem för ett tag sedan. Han hade det också länge men tillslut så gick han till läkaren och fick då ett sorts laxermedel som funkade.

Xyloproct kan funka som smärtlindrande. Det är en supp. Xylocain är en salva som är bedövande. Jag har haft problem i över ett år nu. Det är mycket bättre nu än för ett år sedan. Men blir magen minsta hård kan det börja göra sjukt ont.

Xylocain var det jag var ute efter! Mycket bra salva!
Tack för tips :)
Det är lite jobbigt nu, för att jag bor hos en familj här i England som bjussar all mat för mig. Bara massa bröd och chips hehe…. inte direkt toppenbra i detta läge.
Jag ¨känner igen detta problem… Har så från och till jämt…Spricker nästan jämt o blöder av detta… Inget vidare, har tyvärr inga bra råd att komma med… =/