P-piller
Hej, jag har en fråga när det kommer till p-piller.
Innan så åt jag neovletta och i sommars bytte jag (kommer inte ihåg namnet just nu, kan kolla det när jag kommer hem om det är viktigt). Innan när jag åt neovletta så när jag skulle ta sockerpillerna så tog det ungefär 4 dagar innan jag fick mensen, fast sen när jag bytte så kunde jag få mens samma dag. Nu har jag blrjat ingången på sockerpillerna och mensen har inte kommit 3 dagar efter. Jag har mensvärk och känner mig konstig.
Jag slavarde en gång med att ta pillert på kvällen istället på morgonen och det är därför jag är orolig, p-piller kan ju svika. Jag förstår självklart att jag borde kolla mig men undrar om de hänt någon annan att om man bytat p-piller att det ändras med hur lång tid det tar för mensen att komma när man börjat med sockerpillerna?
När jag åt p-piller varierade det mycket =) Åt yaz eller vad de hette och det var väldigt olika med när mensen började… Använder nu p-ring (NuvaRing) och nu börjar mensen alltid dag 4-5 utan ring, visst känns att den börjar lite sent för sen ska man ju ha in en ny ring mitt i mensen och jag använder inte bindor så det blir lite jobbigt med både ring och tampong men funkar helt okej =)
Men som sagt, med p-piller varierade det väldigt mycke för mig med! Tror inte det har någon betydelse att du slarvade den där ena gången ;)

# 1 Ah, där ser man. Hehe lite paranoid blir jag ändå
Fast det är ju trevligt att höra att det kan variera, det har nämligen aldrig gjort det för mig innan. Har alltid haft ganska klara och strika tecken på hur jag reagar så en förändrig och jag blir orolig hehe. Fast det kan nog vara så då, medtanke på att jag har haft mensvärk sedan jag började gå in på sockerpillerna.
ja =) och om du är stressad och nervös brukar mensen också komma senare ;)

# 3 haha jo så är det ju, så blir man ännu mer paranoid, ond cirkel där!
japp =)
#1 Samma här när jag bytte från Neovletta till Yaz, då kom den med oregelbundet med Yazen men inte med neovlettan xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Äter Cilest 28 i snart två år och har inte testat någon annan. Men trots detta så har det hänt att min mens ibland inte kommer som den ska. Även om det är ganska exakt att den kommer efter tre dagar, så hardet hänt att den knappt har kommit alls eller att den kommer senare/tidigare.
Men man blir lika paranoid varje gång.