Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 2380 ggr
Moa1994
2013-01-24 12:23
0

ppiller

hej, jag började med cerazette för ett tag sedan. har snart ätit 2 kartor. jag har haft mens nu i nästan en hel månad och har börjat att tröttna på det. har även fått massa finnar och små ont i nedre delen av magen. kan man gå till ungdomsmottagningen och fråga om man kan byta till vanliga ppiller? valde dessa från början pga att jag ville ha så lite hormoner som möjligt men har nu ångrat mej. Så min fråga är om man kan fråga om man kan få något annat utskrivet??

Ratlings
2013-01-24 13:15
0

Ja det kan du. Funkar inte pmedlet så är det klart du kan byta Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

[WickedAlly]
2013-01-24 13:21
0

Tänk på att de brukar rekommendera att man testar en viss tid innan man byter bara, tar ibland lite tid för kroppen att ställa om sig. Fast jag vet inte hur lång tid de rekommenderar, har hört lite olika :)

Moa1994
2013-01-24 15:32
0

fick utskrivet för 3 månader o ska snart på återbesök. valde detta för att jag ville ha så lite hormoner som möjligt och är smått rädd för proppar och annat :D men ska prata med dom om jag kan byta för detta var inte roligt..

Lia
2013-01-24 18:28
0

Det låter inget vidare att du blöder så länge. Det gjorde jag med, efter en abort. Det vägrade sluta blöda, så läkaren skrev ut blodstillande. Du borde kolla upp om det är något sånt du behöver för att få det i schack igen. Kroppen har ju fått en chock på något sätt.

Åsa S
2013-01-24 21:30
0

Nä det är helt normalt, långa blödningar är vanligt de första månaderna med Cerazette. Det blir bättre med tiden den längsta blödningen jag hade i början varade i 5v sedan stabiliseras det och en del får ingen mens alls med tiden, själv fick jag regelbunden mens efter ca 3-4mån men jag fick ju en massa andra biverkningar som gjorde att jag slutade med dem efter bara ca 8mån för då stod jag inte ut längre.

Moa1994
2013-01-25 09:45
0

ok, men jag skulle ändå vilja byta för tyvker det känns jätte obehagligt och hålla på så här Rynkar på näsan