Ont
Nu är det andra gången jag sitter och jag jätteont två dagar efter att jag och killen har haft sex. Det gör liksom ont i/runt urinblåsan, vet inte det är urinvägsinfektion eller om det är pga sexet. Eftersom det är andra gången så misstänker jag sexet. Förra gången gick det över av sig själv med hjälp av massa värktabletter (är inget större fan av sjukvården) men nu har jag fortfarande ont trots värktabletter :-( Jag känner mig halvt kissenödig men om jag går och kissar så får jag så ont att jag ligger dubbelvikt efteråt.
Kan det bli såhär om killen är för stor? Vi har inte varit ihop så länge och pga olika saker så har det inte blivit så mycket sex så jag har inte kunnat föra "statistik". Jag har bara ridit honom två gånger, denna gången och en gång tidigare och jag vill minnas att det var då jag hade ont förra gången också men då trodde jag att det var uvi och tänkte inte så mycket på det.
Helst inget "tjat" om att jag ska åka till doktorn för det vet jag redan :-P Utan jag vill veta om det kan bli såhär av sex. Tänkte om det blir irriterat av att han "skaver" mot urinblåsan för han är egentligen för stor för mig.
Jag har ingen som kan skjutsa mig till akuten men går det inte över snart så får jag fixa det på något sätt. Just nu molvärker det "bara" så det går att stå ut med
Tja drick tranbärsjuice eller Molkosan och kissa mycket, om det skulle vara en mild Uvi. Sedan undvik och rid om du får smärtor. Därefter får du nog i ngt läge samla mod och ta dig till gyn, så att du vet att det inte är ngt tokigt.
Går du och kissar direkt efter att du har haft sex så är det mindre risk att du får uvi.
Men menar du nu urinblåsan eller själva öppningen?
Kan du beskriva smärtan? Är det en svag, stickande, brännande och pressande känsla? Eller något annat?
Mm, börjar nog verkligen bli dags att ta en tur till gyn. Har aldrig varit där nämligen :-/
Kissa brukar jag inte göra men duscha gör jag direkt (blir ju så kladdigt). Jag kissar knappt alls så det gör ju säkert inte saken bättre
Det gör ont i själva blåsan och det känns även som när killen kommer för långt in. Det värker och gör så ont att jag ligger dubbelvikt när det är som värst. Nu har äntligen smärttabletterna börjat verka så nu är det mest obehagligt. Svårt att beskriva hur det känns, brännande kan nog stämma en del men inte så som när man kissar med uvi
Tranbärsjuice dricker jag. Eller försöker, har alltid jättesvårt att dricka och klöks nästan om jag dricker om jag inte är törstig (vilket brukar sluta med att jag kan gå en hel dag utan att dricka mer än ett par deciliter :-/
Jag skulle i alla fall råda dig till att alltid försöka kissa lite efter att du har haft sex. Jag kissar alltid efter sex oberoende om jag är kissnödig eller ej, det är bra så länge man får ut några droppar åtminstone. Det hjälper ju inte precis att duscha för att undvika uvi.
Men nu låter det inte riktigt som uvi då du beskriver smärtan, men jag kan ju inte säga det säkert. Jag kan inte säga vad det är du har oberoende för jag har inte varit med om något liknande. Det låter nog som om det är dags för dig att uppsöka en gynekolog så du inte har något annat fel. Kan även vara bra om du testar dig för olika könssjukdomar om du inte har gjort det tidigare.
Ska försöka kissa efter sex i framtiden! Om jag kan få killen att ligga med mig alls, han är så rädd om mig eftersom han egentligen är för stor att han kommer nog knappt våga :-(
Ska be mamma eller syster följa med så jag kan komma iväg till gyn, är livrädd för sådant! Har testat för klamydia via urinprov men det är nog fyra år sedan så nog lika bra att testa igen trots att jag inte legat runt
Låter som en bra kille. Ta det lilla lugna, så kanske det blir bättre:)
#6 Försök inte utan gör det. Det är något alla tjejer borde göra, speciellt de som har väldigt lätt för att få uvi efter att ha haft sex. Jag har en vän som hela tiden får uvi och hon slarvar väldigt mycket med det där att gå och kissa efter sex. Men sen jag tjatat på henne så har hon börjat göra det och har inga problem, so far.
Jag läste lite på nätet om att det fanns några som har upplevt att killen är för stor och att det har skavt mot urinblåsan, speciellt då tjejen har ridit eller blivit tagen bakifrån. Så om det här stämmer så borde ni testa andra ställningar för att se om det hjälper.
Annars är det faktiskt viktigt att du kollar upp dig så du inte råkar ha någon könssjukdom som kanske är orsaken till dina problem. Om du har använt kondom så är det förstås inte troligt att du har något sådant fel men värt att kolla upp.

Om det inte är urinvägsinfektion så gissar jag mer på en svampinfektion. Det går ofta över av sig själv på några dagar, men om man inte tar en kur når man får det så är det lätt att få tillbaka. Jag har dragits med liknande besvär i perioder och en vända med pevaryl hjälper. Får precis samma att det känns ända upp i urinblåsan och det känns som den slits ut och in då man kissar. Urinvägsinfektion svider ju som satan när man kissar och ibland kommer blod. Är det inte det så är det säkert Svamp. Jag har nästan alltid fått Svamp då jag träffat en ny kille som jag haft oskyddat sex med, en ny flora av bakterier stör lixom balansen där nere.

Har inget alls med killens storlek att göra, du har urinvägsinfektion eller svampproblem.
Qui dormit, non peccat
#7 Ja det är han verkligen!
#8 Inte så lätt när jag knappt kissar två gånger om dagen men ska verkligen försöka.
Det har ju varit när jag har ridit också. Vi får göra det och om det funkar så kanske testa att rida igen för att se om samma händer igen, då borde jag ju kunna vara säker på att det är det som är problemet.
Ska kolla upp det. Har bara haft två killar de senaste fem åren och den förra är det över två år sedan jag låg med men de är ju lika bra att kolla iallafall!
#9 Jag har haft Svamp för längesedan och det kändes inte alls såhär, fast det finns kanske olika sorter? Eller om det redan är irriterat pga sexet så kanske det får fäste på ett annat sätt.
#10 Och hur vet du det så tvärsäkert?! Har de som Devya berättar om också Svamp eller uvi då?
Har kissat på sådana stickor som visar på bakterier och det fanns det inga. Ska ta mod till mig att ringa gyn också.
Det känns fortfarande men gör inte ont längre, bara obehagligt

Det låter som du dricker alldeles för lite om du knappt kissar två gånger per dag. Du måste dricka mera för det är inte bra för kroppen att bli för uttorkad.
Dina njurar mår inte bra av så lite vätska, inte andra organ heller. Vet inte om du äter ordentligt men hoppas att du gör det.
De besvär du har kan va en kombination av många saker. Dels UVI då du kissar sällan och det kan stå en liten mängd urin i blåsan under en lång tid. Sen Svamp.
Tycker du ska söka läkare, VC eller gynekolog, så du blir undersökt. Det är bra om du söker VC så du får kolla dina värden med ordentlig provtagning.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#12 Mm, det är ju faktiskt otroligt lite hon dricker. Det borde ändras på så snabbt som möjligt. Göra det till en vana att dricka mycket vätska.
Jag tyckte inte om att dricka mycket vatten och sådant förut men nu har jag gjort det till en vana.

Det är ju så att vi måste dricka för att kroppen ska fungera så bra som möjligt. Precis som vi måste äta osv.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag dricker väldigt på tok för lite. Har "räknat" lite på hur mycket jag dricker och de dagar jag bara dricker någon deciliter är nog inte mer än några i månaden märkte jag när jag slog ihop all vätska jag får i mig. Dock är det extremt sällan jag dricker över en liter och när jag gör det så består den litern mycket av läsk som många gånger är det enda jag klarar att dricka. Jag har ändå tränat upp att kunna dricka mer och försöker dricka vatten ( genom allt hålla för näsan och blunda samtidigt XD) när jag kommer ihåg det men eftersom jag inte blir törstig är det svårt att komma ihåg.
Äter gör jag även det dåligt, mest vitt bröd och godis så min kropp är nog rätt misshandlad på insidan :-/
Har fortfarande inte ringt till doktorn trots att jag vet att jag måste. Tar lång tid att få saker gjort så jag tjatar på mig själv så fort jag kommer ihåg så kommer jag nog ringa till slut.
Kom också på att jag har haft något liknande innan för några år sedan. Det började efter att jag badade ute en sommar (samma denna gången! Första gången jag badade ute sedan förra gången) och sedan hade jag svinont med jämna mellanrum tills jag fick åka in akut runt jul. De ville göra en gynundersökning eftersom jag hade så ont men det klarade jag inte utan fick åka hem med antibiotika trots att jag inte hade bakterier. Efter det gick det över och jag har inte känt av det förrän nu. Kommer dock inte ihåg om det var efter sex den gången också.
Funderar på om det kan vara typ någon "smygande" infektion som bara gör sig till känna efter att blåsan har blivit retad av något.
Doktorn var det ja :-/ Ska se om jag vågar ringa imorgon…
Jag vet inte hur gammal du är, men det är dags att ta hand om dig själv och du kan aldrig må bra om du misshandlar dig själv, så ring nu läkaren och ta tag i vad det är som hindrar dig från att äta och dricka…

#11 det kan kännas på olika sätt och just att det går över en del av sig självt och känns obehagligt låter preces som Svamp. Kroppen kan ofta ta om hand om svampinfektioner själv, men är det ordentligt eller att man har nedsatt imunförsvar så lämnas en obehaglig känsla kvar.
Urinvägsinfektion är svårare att bli av med själv och ännu svårare om du dricker lite.
Jag tror på Svamp, om du testar att köpa pevagyl med både tablett och salva nästa gång du får det så tror jag att det kommer bli bättre. det blev det iaf för mig med samma symptom.
# 17 Man ska aldrig behandla sig själv för Svamp, det kan bara skapa större problem. Bättre att ta en tur till gyn.

Det står på vårdguiden, köp de receptfria medlena om du misstänker Svamp, men aldrig mer än två ggr per halvår då kan det bli resistent. Har du fortfarande problem, gå till gyn. Så jo, det går utmärkt.
de har fel, många kvinnor har mkt besvär pga av de krämerna och deras behandligar och måga ggr har det varit ngt annat än Svamp.
Nu har jag varit duktig :-D
Jag har tvingat i mig tre små glas vatten och ett glas tranbärsjuice! Så ska jag bara försöka göra detta varje dag också men det är en början iallafall!
Jag har även fått tid på vårdcentralen på måndag morgon!
För att svara på tidigare fråga. Jag är 27år och har alltid haft svårt för att dricka. Jag har svårt att tvinga mig till att göra saker för ofta slutar det i sådan ångest att jag inte kan göra den saken på jättelänge, dit tillhör att dricka. Jag har tränat mycket på detta och det har blivit bättre (innan kunde jag inte dricka vatten Alls). Jag blir varken törstig eller hungrig så ofta så jag äter och dricker när jag blir det (och glömmer det helt där i mellan). Pga en väldigt envis och djup depression så har inte energin till matlagning funnits men även där har jag blivit bättre med att jag iallafall någon gång i veckan äter nyttigare (typ ris, sallad eller kyckling) men mina matvanor är långt ifrån bra :-/ Detta är också något jag jobbar på men det är svårt.
Lite uppdatering. Var inne och tog urinprov och inga bakterier hittades trots odling, inget annat híttades heller förutom lite mycket äggvita (som troligen kunde bero på flytningar). Fick ändå antibiotika och det verkar som att det har gått över. Känner ingenting trots att jag red i lördags (förutom att jag typ spricker om vi kör för hårt men det har ju inget med detta att göra)
Fortsätt kämpa med mat och dryck o ta det lugnt, så ska det nog lösa sig.Var snäll mot dig sj!
Och nu är det onda tillbaka :'( Åter igen två dagar efter sex. Det gör inte panikont denna gången men det är nog mycket för att jag inte kissar förrän det är panik, ju mer sällan jag kissar desto mindre ont gör det. Det gör inte ont när jag kissar som vid uvi utan det gör ont efteråt.
Blir till att ringa doktorn igen :-/

Har du varit hos gyn som kollat hur det ser ut inuti dig med ultraljud mm. ?
För jag tycker jag känner igen beskrivningen av att det gör ont speciellt vid sex och för mig var det en riktigt stor cysta på en av äggstockarna som spökade. Fick medicin för att krympa bort den. Follikelcystor är ofta inte så farliga men de kan göra sig påminnda då man har sex för man kan lätt få ont + spricker de kan man få så ont så man tror man ska dö.
# 26 bra råd!
#25 Jag trodde att det var Svamp första gången jag hade det för något år sedan men svampmedlet gjorde bara det värre. Dessutom tycker jag att det borde blivit som en explosion när jag fick antibiotika då för någon månad sedan men istället försvann det.
#26 Cysta var det tal om för något år sedan men så försvann det. Kan det göra ont så det känns som det sitter i urinblåsan när man har cystor? Ska ta mod till mig och ringa gyn!
För mig så satt cystan och tryckte på urinblåsan så ja en cysta kan påverka organen runtomkring speciellt om den är stor, och har man redan haft en cysta när man är så ung så kan det ju vara risk för att det är en ny. Får man cystor som ung kan man ju ha benägenhet få det flera gånger i livet.

#28 ok, hoppas att de hittar problemet!
#29 Jag vet inte om det var någon cysta förra gången. Det var tal om det men eftersom jag inte klarade att göra en gynundersökning så vet jag inte om det var det.
#30 Tack, det hoppas jag också!
Har varit hos doktorn nu. Hade tid till distriktssköterskan men eftersom jag hade vita blodkroppar i urinen så bokade hon om till doktorn. De skulle göra någon mer odling än förra gången och gjorde även ett klamydiaprov. Han nämnde också något om sår i urinblåsan eftersom det gjorde så ont efter sex. Fick en annan antibiotika än förra gången så hoppas verkligen att det försvinner nu!
Låter bra att du iaf har vågat till läkaren, stå nu på dig, så att de ej skickar hem dig utan svar!
Nu har provsvaren kommit och de visade på e coli, inte mycket men ändå. Får se om det verkligen är borta nu för jag kände av att det gjorde lite ont ända tills näst sista, sista dagen på antibiotikan
Ring och säg det till läkaren!
#34 Att det fortfarande gjorde ont? Nu gör det inte ont längre, slutade med antibiotikan för snart en vecka sedan. Kommer det tillbaka igen så får jag tjata mig till en längre kur

E-coli är vanlig orsak till urinvägsbesvär. Det är en tarmbakterie och då kvinnor har kort avstånd mellan urinrör och ändtarm så blir det lätt så.
Ha en bra dag! Mongu.
Låter ju bra att du mår bättre, då kan du vänta med att tjata:)
Och så var det dags igen :-( Badade i badtunna i lördags så bröt väl troligen ut pga det. Killen och jag hade sex igår eftermiddag och efter en timme hade jag så ont att jag låg dubbelvikt och grät och hyperventilerade i timmar trots värktabletter. Först efter 3 alvedon och 1 ipren började det släppa. In till doktorn och urinprovet visade vita blodkroppar denna gången också så hem med en tredje sort antibiotika och order om att höra av mig direkt om det ändå kommer tillbaka. Suck säger jag bara. Så trött på skiten nu!
Alltså är de säkra på att det inte är ngt annat också? Du finner lösningen, men det kan kanske ta lite tid.
Och så var det kört igen :'( Jag vill verkligen inte mer nu, känns som att enda sättet att slippa skiten är att låta bli att ha sex helt och hållet :-(
Du borde gå till läkaren igen, så att de kan göra en grundlig undersökning av dig.
Man kan få urinvägsinfektion efter sex, det går även att få tabletter i förebyggande syfte.
Men en undersökning vore på plats, där allt kollas upp.
Mm, får försöka ta tag i det men jag mådde så jäkla dåligt av den sista antibiotikan och det är skitjobbigt att gå till läkaren. Så mycket jag har varit på läkarstationen sedan i somras har jag nog inte varit sammanlagt på de sista 5 åren :-/ Har inte ont alls nu men kisset luktar pyton och hade i morse lite grönaktig färg :-O

Det är nog det enda raka att gå till läkarne igen. Vet inte om du går på VC eller hos en gynekolog. Jag tycker du ska söka en gynekolog nu.
Sen att urinen har en grönaktig färg kan tyda på bakterier. Kommer inte ihåg vilket sort just nu men det kommer väl sen, kanske.
Ha en bra dag! Mongu.
Stå på dig!! Dit igen!!
Var iväg idag och fick antibiotika igen, dubbla dosen. Om det kom tillbaka en gång till skulle de skicka vidare mig, fast det sa de förra gången också har jag för :-/ men tror att hon skrev in det i journalen denna gången. Var en annan läkare idag och herregud säger jag bara! Hon var skitjobbig och frågade om en jäkla massa och tyckte bla att min vanliga medicinering var onödig (är bipolär så det är dem sannerligen inte!) Kollat runt lite och det verkar inte vara helt ovanligt att ha det såhär :-( Det fanns många som alltid hade antibiotika hemma att sätta in så fort de kände av och de som åt en låg fort hela tiden. Kondom kunde tydligen också hjälpa men hur kul är det? Jag tål dessutom inte materialet i de kondomer som jag (killen :-P) har testat
Det finns mycket du kan göra själv och jag tycker inte att du ska acceptera att behöva ha det så här. Se till att kissa direkt efter sex Drick molkosan, tranbärsjuice el ngt. Se framförallt till att dricka. Gå till ett naturapotek, så kanske du får fler ideér, men förhåll dig kritisk.
Sedan var det oförskämt att du blev bemött så som du blev, men kämpa på.

Att du inte får antibiotika att ha hemma som första åtgärd är för risken med resistenta bakterier. Det är en stor samhällsfara och all antibiotika ska sättas in på rätt grund.
Sen finns det väl kondomer som inte innehåller det material som du inte tål, skulle jag tro i alla fall. Även om det inte är kul så kanske det är bättre än att hela tiden bli dålig.
Ha en bra dag! Mongu.
#46 Tranbärsjuice och liknande har jag tyvärr inte råd med mer än någon enstaka gång i månaden så det känns rätt meningslöst.
Mm, var inte så kul men jag vet ju själv vad som är fel på mitt huvud så det är bara att strunta. Fast inte så lyckat om hon skulle göra samma mot någon som inte är så säker och trygg i sin medicinering som jag är.
#47 Ok. Ja, det kan jag förstå. Då försvann det alternativet.
Det är inte bara själva materialet tror jag utan även friktionen, får jätteont efter. Om killen ens kommer in, inte alltid det går med kondom på.
Molkosan kostar max 200:-stor flaska) och det är ett koncentrat, som du späder, kan räcka flera månader. det har gjort att jag har sluppt det hela. Det är betydligt billigare än antibiotika.
Alltså jag kan även jag tycka att kondom e jobbigt, men det finns ju glidmedel.
Nu är jag inne på den tredje sedan jag skrev sist -.- Har fått remiss till någon röntgen, typ skiktröntgen men kommer inte ihåg exakt, och till kvinnokliniken så hoppas att det ska ordna sig.
Det största problemet som jag ser det nu är att jag får så fruktansvärt ont att det inte ens räcker med citodon + ipren längre, det gör så ont att jag nära nog svimmar :-( Denna omgången kissar jag också blod, mycket, trodde det var mens först.
#49 Har inte kommit iväg för att kolla upp det ännu eftersom jag inte ens haft pengar till mat i december men ska helt klart göra det så fort jag får råd! Antibiotikan går på högkostnadsskyddet så den har jag gratis till i sommar.
Har minskat min ena medicin och har både fått mer flytningar och blivit våtare och gången innan denna vi hade sex så hade vi två gånger på samma kväll och rätt hårt utan att det gjorde ont varken under tiden eller efteråt :-D Fick heller ingen uvi men då kissade jag ordentligt efteråt. Försökte göra det även denna gången men fick inte ut en enda droppe trots att jag satt länge och försökte :-(
Angående kondom så lutar det åt att testa trots att jag inte tål det. Hellre lite klåda än denna smärta jag har nu
Jag har tyvärr inga tips. Men det låter som att du har det jättejobbigt just nu med din värk och alla jobbiga läkarbesök m.m. och hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt för dig och att dom kommer fram till något vettigt väldigt snart så att du får den hjälp du behöver!
Nu har det ju gått ett tag.För att vara väldigt personlig så har jag upplevt samma sak, jag går oftast och kissar efteråt för att få bort bakterier.
MEN de 2 gånger jag har testat analsex eller att han får vara där litegrann och sedan har vi vanligt fittsex då fick jag svår urinvägsinfektion. Så oavsett hur skönt både han och jag tyckte att det var så är det inte värt det i slutändan, han får då ha kondom på sig först eller gå och tvätta sig. För om man gör så hjälper det inte alltid att kissa efteråt för om man gnider sig mot varandra ett tag efteråt så är bakterierna redan där.
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
#54 att ha analsex och sen vanligt sex efteråt är "big no no!". När ni har analsex så får han "bajsbakterier" (finns nått finare ord för det som jag inte kommer på nu) på sig och om ni då har vanligt sex efteråt så för han in dom i dig och på så sätt kommer du att få besvär med dessa bakterier som kommer in i dig.
Haha japp big no no räknade ut det rätt snabbt efteråt men det var ju inte direkt något man tänkte på när man höll på :P
Slog mig för huvudet och undrade hur jag kunde vara så dum, för det är ju så självklart egentligen. Men eftersom att jag tillfälligt glömde bort så kan ju andra ha gjort också tänkte jag.
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
#55 hahah nää asså man tänker ju inte så mycket när man håller på. Hjärnan typ stänger av sig :P
haha precis
Nä, inget analsex här!