Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 3789 ggr
Anonym
Anonym
2013-01-16 18:18
0

Trångt

Hej!!
Jag har ettl litet problem! jag verkar vara onormalt trång i underlivet. Får inte ens in den minsta minitampongen jag hittat.

Får inte in något mer än ett finger när jag är upphetsad heller. Därför undrar jag hur det blir nu, har precis blivit tillsammans med min pojkvän (vi är båda 17 år) och vi har pratat om sex, så jag oroar mig för att han inte skulle få plats…

Vad ska jag göra?

Karmatarerskanise
2013-01-16 21:49
2

Du ska för det första vänta med sex till du känner dig helt bekväm med honom och tanken på sex. Sedan är det viktigt att du berättar om din oro för honom och att du blir riktigt upphetsad innan han ska in. Och han måste ta det väldigt lugnt och försiktigt. Gör det ont så får ni sluta och försöka sen igen. Det kan ta några gånger innan det går helt.

Men jag känner itne till någon som varit för trång. Däremot kan det som sagt ta några gånger innan det går.

Timmorn
2013-01-16 21:50
0

Skulle du vara hemskt orolig, så rekomenderar jag att gå till ungdomsmottagninen och prata.

Det jag tror är att du helt enkelt inte är tillräckligt upphetsad, ibland behöver det vara riktigt blött för att något ska komma in.

Om du känner att du är redo att ha sex, försök att ta det lugnt och stoppa om du känner dig för nervös. Men låt det ta sin tid, visst det kommer förmodligen att göra ont eftersom att det är första gången, men det behöver ju inte göra mer ont än vad som behövs, eller hur?

Så var så avslappnad som det går, ha kul, mycket förspel och kyssar, om det inte känns otäckt för dig testa oralsex. Låt det få ta sin tid. Annars kan ni köpa till glidmedel utöver det som finns på kondomen och köra med det också.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Yellow22
2013-01-17 11:08
1

Som #1 säger känner jag inte heller till nån som varit för trång, men det kan ta ett par försök innan han "ryms" i brist på bättre uttryck. Slidan är ju töjbar så jag har svårt för att tro att det ska vara för trångt. Men tänk på att ni inte bör ha sex förrän ni är helt bekväma/avslappnade med varandra och du har berättat för honom vad du är orolig för; så att ni båda kan ta hänsyn till det när det är dags. Kan nästan lova att det blir en bättre upplevelse av det, än att inte våga säga något till honom och låtsas att det är skönt.

Det finns en viss risk att det kan göra ont om du är så tajt som du säger, och det ska det inte behöva göra! Visst, slidan är töjbar, men det ska inte behöva göra ont och om du tycker att det gör det, ta det ännu lugnare och försök igen efter en stund. Skulle vilja säga att nyckelorden här är att ta det lugnt och låta det ta sin tid.

Jag tycker att glidmedel är en gudagåva, kan jag ju tillägga också. Har haft samma problem som dig, typ att det känns omöjligt att få in även den minsta minitampong. Prova sätta en liten klick glidmedel på den. Glidmedlet ska ju inte ersätta naturlig lubrikation, men det kan defintivt vara en hjälp på traven tycker jag (som oftast blir väldigt kåt och sugen men inte tillräckligt våt) så det kan ju vara något att tänka på.