Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 2636 ggr
[Lovelove__]
0

Hjälp!?

Hejsan. Jag behöver verkligen lite råd. Jag är en tjej på 15 år utan mens, vilket aldrig har varit ett problem. Men i november fick jag typ ljusbruna flytningar och brydde mig inte så mycket, trodde mensen skulle komma snart. De bruna flytningarna försvann och jag tänkte inte mer på det. Men i fredags fick jag riktigt mycket mörka bruna flytningar. Det är inte lika mycket som mens men tillräckligt för att gå genom trosan och bli lite blött. Det är fortfarande så, det slutar inte, men jag får inte direkt mens, flytningarna är verkligen brun bruna. Någon som har några råd? Vet vad det kan vara? Ska jag oroa mig? Tack på förhand!

[PuffBuck]
0

Det är ingenting att oroa sig över, avvakta och se vad som sker. Oroar du dig mycket kan du rådfråga en ungdomsmottagning eller en barnmorska. Jag skulle nog tro att det är ett förstadie till mens, så var lugn bara, det är absolut ingen fara :)

Tina-A
0

Mina första mensar, de 2.3 första, var bara helt bruna. Verkligen bruna. Låter som du fått mens! Skulle faktiskt tippa på att det bruna i november var din första mens. Grattis, eller vad man säger :)

Mens kan variera mycket i mängd, så att det bara kommer lite betyder inte att det inte är mens. Med tiden blir den också mer röd och blodfärgad, men det kan ta lite tid!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zvintos
0

Jag är på samma linjer som Tina, nämligen att det mörkbruna faktiskt är mens. I början är det inte alltid man får såpass mycket att det är rött, utan det som kommer är mörkbrunt.

[WickedAlly]
0

Är inne på samma som de ovan, min första var också brun och dessutom lite klumpig :)

probiotica
1

Instämmer med övriga=)

Du behöver inte vara orolig!

Behöver du prata så som sagt ring till ungdomsmottagningen, de kan kännas skönt att prata av sig och de är vana av dessa frågor så känn inte att det är pinsamt.=)

pyromanen
0

Låter som mens helt enkelt!

[Lovelove__]
0

Jaha, det var lugnande, tack så jättemycket! :)