Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 17129 ggr
Nitro
0

Utstickande revben

Hej! Jag har typ en, ganska stor bröstkorg och därför sticker mina revben ut en del, men höger sida är väldigt mycket värre än den andra. Under revbenen är världens grop inåt så på den sidan ser jag snuskigt smal ut medans på andra sidan är det "slätt". Nån som vet hur de kan va så olika? Är de så på alla mer eller mindre? Haha hoppas ni förstår vad jag menar :)

[NinaCrown]
0

Höger och vänster sida av kroppen är alltid olika :) Överallt, ansiktet ser olika ut på höger och vänster. Mäter du dina armar eller ben så kommer du märka att de är olika med. Det många kvinnor brukar märka är även att brösten kan vara väldigt olika stora, ibland mer än en kupa i skillnad.

Men kanske kan hjälpa att träna magmusklerna för att få det jämnare om det är det du vill?

[silkesnosen]
0

Jag har även jag lite utstickande revben, tja man vänjer sig, det är ju så jag är född. Var glad att de finns!

Nitro
0

Tack för svar :) Det kanske kan funka att träna magen, just nu är den så otränad det bara går haha! Ser lite sjukt ut, ser liksom ut som att jag har ett revben eller två mindre på den sidan..

[NinaCrown]
0

#3 Du kan ju alltid försöka :) Vissa får så att när de tränar magen så blir övergången från över revbenen och under revbenen mjukare. Muskler tar nämligen ganska mycket plats så de kommer puffa till sig lite granna under revbenen ^^

Synd att det inte verkar finnas någon "träning ifokus" eller gym, pilates eller så ^^'' Men du kan nog googla efter lite bra magövningar.

bellabu
0

Jag har med lite så på vänster sida.

Mina föräldrar säger att det är för att jag trycktes ihop vid födseln.

[Devya]
0

Nu då ja har gått ner i vikt så har det blivit exakt på det där viset. Så det handlar väl mest om att du är väldigt smal.

Nitro
0

Men väldigt smal är jag inte. Jag är helt normalviktig.

[NinaCrown]
0

Måste inte bero på hur smal man är, kroppen kan helt enkelt se ut så. Alla har olika stora bröstkorgar och magar.

[Nattkola]
0

Nederdelen på mina revben har alltid stuckit ut massor, jag har ganska små bröst, så ibland har det känsts om mina revben varit större…

Jag har pendlat ganska mycket i vikt och i muskler och jag tycker inte det varit någon större skillnad. Möjligt när jag gått upp, så har de sett mindre ut för att brösten blivit större. Men jag tror inte det finns så mycket att göra. Jag har haft ganska stora komplex för detta eftersom jag typ aldrig sett någon med så stor skillnad mellan revbenen och magen, men jag har börjat släppa det för det finns ändå inget jag kan göra åt det…

[luneri]
0

Jag har också ganska utstickande revben och även höftben, då höftbenen är ännu värre. Jag är inte pinnsmal, jag har en mage som jag vill träna bort men det resulterar i att jag blir smalare på resten av kroppen samtidigt och både revbenen och höftbenen blir ännu tydligare! Ser jättekonstigt ut.

Mitralis
0

Jag har för mej att jag har sett det på TV i något brittiskt program, kan ha varit våra Pinsamma kroppar. Nu kommer jag tyvärr inte ihåg vad de sa om det eller vad de gjorde åt det. Men det är inte farligt, som jag kommer ihåg det i alla fall. Hör på vårdcentralen vad de har att säga om det.

Mitralis
0
[Nattkola]
0

Kollar man bilder så verkar det vara att man har en insjunken bröstkorg, alltså uppe i höjd vid brösten.

Det jag menar är att mina revben sticker ut ganska mycket , där de tar slut, typ..