vaxa
jag har lite strån på överläppen mörka som ser ut som en mustach (vet inte hur det stavas) och så har jag svarta hårstrån på hakan…för ca 2 veckor sedan köpte jag vax märket var veet och gjorde överläppen och hakan vilket gick bra men när det gäller hakan så fick jag massa röda märken/finnas men inga på överläppen varför på hakan och inte överläppen?? kan jag göra något nästa gång när jag vaxar så att det inte blir så röda märken??
Som jag förstått det så ska man alltid peela huden dagen innan, om möjlighet finns.
Är prickarna i hårsäckarna eller är det irritation bredvid? Huden i ansiktet är lite knepig, det skulle inte förvåna mig om du reagerat konstigt på vaxet på ett område i ansiktet men inte ett annat. Jag har även märkt att det går lättare om huden är mjuk och riktigt återfuktad, du skulle kanske kunna prova efter dusch? Vet inte om det blir bättre i ansiktet, men jag tycker att eventuella utslag blir färre på benen i alla fall :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag vaxar alltid ögonbrynen, det fungerar jättebra, ingen rodnad ens. Jag antar att man är olika känslig och förmodligen olika känslig på olika ställen av kroppen. Har du endast få strån på hakan kanske du kan plocka dom med pincett? För att slippa att bli röd?
Jag skulle nog plocka dem på hakan…Men jag undrar vilken veet du använder? Till ansikte bör du inte ha samma som man kan ha till benen, utan för känslig hud som bikinilinjen.