Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2861 ggr
Ijp
0

Knasig kropp!

Hej!

Min kropp verkar bete sig lite hur den vill numera. Jag har precis haft mens, eller den slutade i torsdes. Jag har en menscykel på ungefär 31-34 dagar. Denna gången var den på 31. Nu igår och idag har jag haft som smärtor nere i "tjejmagen" precis som när man har ägglossning. Men ska inte ha ägglossning förrän om en vecka, om inte lite mer. Varför har jag ont nu? Är det någon som haft liknande?

Jag brukar inte ha ont efter mens. Utan det är i samband med ägglossningen och sen fram till mensen andra dag ungefär. Börjar bli lite orolig! Brösten känns lite "Hårdare" än vanligt men inte alls mkt och ömmar inget. Men det känns fortfarande som när jag har mens. Förstår ingenting.

Någon som haft det såhär eller vet vad som kan försigå i min underliga kropp?

Miowi
0

Känner också smärta och har precis som du precis haft mens, absolut ingen aning vad det kan vara, får hoppas de andra har någo koll!

Ijp
0

Ja det är konstigt! Ursäkta lite äcklig info här men märkte nu att jag har typ äggvite liknande flytningar nu och värk som vid ägglossning. Men det känns ju omöjligt att ha ägglossning redan på dag 11 när jag brukar ha det på typ 17. =/ Man undrar ju vafsen kroppen håller på med.

Kanske ställer den om sig och börjar bli "normal". Alltså få en menscykel på 28 dagar igen. Min har varit väldigt knasig sen jag slutade med p-piller i december. Förr hade jag alltid nästan exakt 28 dagar, nu har det ju pendlat verkligen allt från 31-34. Ibland tom 38 dagar.. Jättekonstigt.

[Devya]
1

#2 Det är ju vanligt att ägglossningen sker 12-14 dagar innan mensen börjar. Men det är förstås så att det kan variera mellan ett par dagar, tidigare eller senare.

Det kan med andra ord ibland variera lite. Så har det varit för mig åtminstone.

Så jag tycker att just det är inte konstigt. Det är inte heller ovanligt för mig att jag har ont efter att jag har haft mens. Så jag tycker inte heller att just det är så värst konstigt, utan jag har bara antagit att det är så ibland.

Jag tror åtminstone inte att det är något konstigt. Vi är dock väldigt duktiga på att uppmärksamma allt och tro att det är konstigt. Men kroppen är ju lite mystisk och komplicerad så man vet ju inte alla gånger vad man ska tro. :)

Carrolinline
0

Ja mensen kan bli väldigt oregelbunden efter man slutat med p-piller, så det är nog ingen fara .. men du kan alltid kolla upp det hos doktorn? Alltid bäst när man oroar sig för något även om det inte är något som är farligt så slipper man undra :)

[NinaCrown]
0

Du kan ju höra med en barnmorska, för att vara på säkra sidan. Ibland bråkar kroppen dock med en utan att det är något spec, men är ju alltid trevligt att vara på säkra sidan :)

Ijp
0

Ja man blir tokig på hur kroppen beter sig :P Den gör lite som den vill ibland!

Jag gjorde ägglossningstest i torsdes(29) och det var positivt, sen gjorde jag en i fredes(30) vilket visade ännu starkare positivt. Sen testade jag igår, söndag och det var negativt. Så jag antar att jag hade ägglossning i helgen då fastän jag egentligen ska ha det typ imon eller övermorgon. Mensen var ju faktiskt 3 dagar tidig så det kanske inte är konstigt :P

Men jag blir tokig på allting. Jag är väl den som är lite så att jag känner av allt möjligt så mkt som möjligt. Får försöka slappna av att ta det som det är :)

[NinaCrown]
0

#6 Är nästan galet paranoid själv så förstår dig XD Jag gick runt och var orolig över att jag var gravid i flera månader förut efter att min morsa hade talat om att hon hade haft mensliknande blödningar och negativa gravtest i början när hon vänta mig. Men tror hon mest ville skrämma mig lite ^^''

Ijp
1

#7 haha skönt att det inte bara är jag :P Ja men det finns ju dom som får så fastän dom är gravida så när man hört det blir man ju ännu mer nojig! Minsta lilla kroppen beter annorlunda än vanligt så tror man ju att man är gravid :P

[NinaCrown]
0

#8 Japp ^^'' Känner igen den känslan allt för väl…