Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsjukdomar
Läst 3053 ggr
Lindaab
0

P-spruta

Varit på gyn för misstänkt endometerios, ska nu använda depo-provera p-sprutor för att minska inflammation o värk…. jag är känslig för p piller o ska nu prova det här, någon som vill dela med sig av erfarenheter, biverkningar o så vad gäller p-sprutor? Glad

jossa5
0

Jag tycker den är helt underbar. Har bara hittat en biverkning, men det är av det positiva slaget. Jag har ingen mens, vilket är helt underbart. Dock har jag lite humörsväningar och mensvärk just när jag ska ha den egentligen, men i övrigt har jag inte märkt något särskilt.
Har gått på den i drygt 10 år snart, och skulle inte vilja byta ut den mot något annat.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

examynia
0

jag tycker åxå att den är helt underbar.. jag harhaft min i drygt 2 år.. å de som var biverklingar i början var att jag blödde när de var dags för den nya sprutan.. men då var de bara att ta den igen=) men nu få rjag inte ens de när jag ska ta den. ibland lite mensvärk men är bara så man käner lite ytligt en stund sen är de borta.. å jag har testat både piller å p-stav osv innan å de funkade inte på mig så kommet att använda denna spruta sålänge som jag inte ska bli gravid.. helnöjd!=)

Lindaab
0

skönt att höra! men jag hoppas ju på att bli av med värken helt o hållet förstås..

examynia
0

ja men de där är indivuduellt.. jag har kanske värk en gång per spruta nu för tiden i början så kanske jag hade 6 -8 gånger , men som sagt de är ju helt individuellt

citytjejen
0

Jag använde P-spruta förut, under 7 år, mådde bra, fick ingen mens vilket var skönt. Enda biverkningen var minskad sexlust. Slutade använda P-spruta eftersom den kan ha urkalkande effekt på skelettet.

/Christina