mens
när jag har mens så har jag riktigt med mens men det är inte mitt problem men det har med mensen att göra…riktigt mycket mens gör att jag använder nattbindor för att vara säker och då måste jag har ett par trosor som håller bindan på plats…problemet är att då jag har haft en del att fundera på så har jag inte rakat mig där nere…misstänker att jag får värmeutslag eller något vid slutet av varje mens..nu använder jag inte tampong men där du för in tampongen där svider det.. för trosorna ska hålla bindan på plats och så tycker jag om att ha snygga jeans, plus att jag för tillfället ser ut som en skog ner till men det ska jag fixa idag/kväll har jag tänkt..det svider och det är inte speciellt skönt men någon som tror om jag rakar mig om det kan hjälpa lite då??

Det var lite svårt att förstå vad du menar. Är problemet att du får sveda och du undrar om det försvinner av att raka sig?
Spontant skulle jag gissa att det inte gör det, särskilt om det skulle vara värmeutslag som du tror. Då skulle ju lite päls emellan göra det luftigare och värmeutslag får man väl av kombinationen värme och fukt?
Att du har hår eller inte tror jag inte spelar så stor roll. Däremot kan det vara så att du kanske har bindor som ger dig irritation där nere och det är kanske det du upplever när du för in tampongen. Det bästa är nog att försöka lufta där nere så mycket som du kan och använda bomullstrosor som inte ger nån irritation. Det låter ju inte bra att det svider, har du kollat upp det med någon barnmorska eller något?
Man kan ju ibland få svampinfektioner när man har mens då ph-värdet försändras. Kanske kan va det?
Har du fått rådet av en läkare eller bara nån du känner?
För om du nu inte behöver behandlas med Pevaryl och du använder det så kan besvären bli värre! Men har du alltid sveda?
Mitt ph värde förändras mycket under mensen och efteråt brukar det svida lite och klia en del. Då brukar jag stoppa in en tampong med yoghurt i någon timme och sen är det borta dagen efter!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]