Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 6728 ggr
[Avorage]
2012-10-29 21:52
0

Ojämn...

Jag vet att man är ojämn och ingen är perfekt.

Men jag känner att första steget till att faktiskt inse och acceptera att mina bröst är ganska ojämna (näst in till en storlek ojämna) och väldigt små (B-kupa) - är att helt enkelt öppet skriva det och sedan vad det blir för respons är bara väldigt spännande…

Är jag kanske inte ensam? Jag har varit i tankar om att göra en bröstförstoring sedan två år tillbaka, men då inte varit myndig och har därför aldrig kunnat ta tag i att ens förverkliga det. Det finns ju många olika sätt för att kunna få se större, men inget av det uppstod i så fall på ett naturligt vis.

Helst vill jag bara kunna leva med mig själv och älska hela min kropp utan att vara less över mina bröst som är som dom är. Men det är svårt, ibland väldigt svårt faktiskt…

Jessicahagstrom94
2012-10-29 21:58
1

jag har märkt att mina är lite ojämna också, plus att dom har minskat lite i storlek på senare tid, vilket jag hatar. har haft D hur länge som helst, men nu börjar jag undra om jag nästan kan gå över på C snart.. jag har aldrig varit så missnöjd med dom som nu, och jag vet hur det känns. tror många tjejer är det, och att många har tankar på att ändra dom.

vet inte hur gammal du är, men dom ändras ju hela tiden :) dom kanske växer på naturlig väg så småningom.

[Avorage]
2012-10-29 22:03
0

Åh, vad träligt. Skulle mina minska nu så skulle jag på allvar göra en operation för jag känner mig inte snygg, knappt i dessa B-kupor. Skulle vilja ha en B/C-kupa. Just nu är de så ojämna så lutar mer åt A/B-kupa.

Jo, jag är 18 år och tillväxten börjar väl sakta in på riktigt snart. Känner mig så himla missnöjd helt ärligt.

[silkesnosen]
2012-10-30 07:14
2

Tja jag tror kanske att din inställning till din byst kan förändras med ålder, mindre byst rikskerar ju inte att bli hängande söderut på samma sätt med ålder, utan håller sig nätt:) Mina är väl inte exakt ika men nästan…dock har de genom hela mitt liv förändrats mycket från A till B till C och nu är de nere mot A/B igen, men de är mina, så jag är tacksam över formen, att de ej är störande stora och det mesta går ju att fixa med en BH :)

PogoPedagog
2012-10-30 11:26
0

Jag säger detsamma som föregående talare. Jag har oxå små bröst a-b-kupa och var mycket missnöjd med detta tidigare. Nu är jag 27 och ser redan att mina bröst håller formen snyggare än mina jämnårigas bröst. Dessutom är det ju så otroligt praktiskt att de aldrig är ivägen. Men visst, det är svårt att hitta kläder som sitter snyggt, de blir liksom ofta förstora i armhålan eller urringningen eftersom brösten inte fyller ut.

Jessicahagstrom94
2012-10-30 13:07
0

det är absolut inget fel med små bröst, men jag är så van vid D-kupa så om dom ska bli mindre kommer jag bara bli missnöjd, haha :(

Exxozzie
2012-11-01 10:26
0

Mina är också ojämna (vänstra är mindre än högra) och små. A/B-kupa.

Men som PogoPedagog skriver så har de fin form - därför att de är mindre. :)

Dessutom kan man ha mycket urringning utan att det ser vulgärt ut om man har små bröst. Det går alltså att framhäva dem på ett annat sätt än om mina skulle vara större.
Jag har aldrig haft en tanke på att fylla ut brösten. De är ju bra och fina som de är. :)

CajsaBajsa2
2012-11-01 12:09
0

Du är fortfarande ung och det kan hända mycket med brösten och kroppen även om du inte liksom växer på längden längre.

Jag hade också rätt stor skillnad på mina bröst innan, och jag tyckte de var alldeles för små. Och jag tänkte att jag var färdigväxt och att de skulle fortsätta vara så hela livet (vid kanske 18 eller 19 års ålder). Men sen ändrade jag uppfattning och tyckte att de var alldeles lagom, lite jobbigt bara att hitta bra bh när de var så olika. Men de har liksom växt lite i omgångar de senaste åren och nu har det lilla kommit ikapp det större.

Om du gör något ingrepp nu kan det bli väldigt tokigt sen. Dessutom tycker jag du ska jobba på att älska dig som du är, istället för att försöka ändra på något som redan är vackert bara att du inte tror på det själv än.

Falurven
2012-11-01 12:27
0

Mina bröst är också olika stora. Högra är betydligt större, får inte plats i handen medan det vänstra passar perfekt i hand.

Har börjat försöka acceptera att mina bröst alltid kommer att vara ojämna nu, eftersom jag trots allt är 21 år gammal.

Jag har mått väldigt dåligt över mina bröst så länge jag kan minnas. Vill inte visa brösten för någon, har svårt att slappna av inför sambon också. Jag har även funderat många gånger på plastik, men känner att jag ska vänta och försöka växa som människa istället.

Som tur är så är jag inte en speciellt utséendefixerad person, ser väldigt avslappnat på mig själv och andra, så jag hoppas på att kunna börja tycka om mig själv som jag är istället.

Edit: Kom förresten på att mycket av mitt ointresse för utséende  kan bero på min depression också, har börjat vänja mig vid att inte bry mig, haha!

Mvh Nathalie

LillaBenice
2012-11-01 13:06
0

En kompis t mig , hade en kupa i skillnad , detta tyckte hon var extremt jobbigt då hon alltid var tvungen att ha ilägg osv , hon tog kontakt med sjukvården oh fick genom länstinget en bröst förstorning på de lillabröstet ,

älvses
2012-11-02 18:41
0

Jag också B-kupa och ojämna tuttar, den enda är större än den andra och ska jag vara ärlig nu så finns det INGEN som har EXAKTA stora tuttar på båda sidor…
Men det är ju främst bara jag som tänker på det, ingen har någonsin kommenterat det för mig och jag sa det till min kille utan att han ens reagerade… Hans reaktion var bara " Asså? Det har jag ju inte ens märkt" Jag liksom tvingade honom att känna för SÅ mycket brydde han sig haha!

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

Fridaaaa
2012-11-02 18:52
0

Alla bröst är iregel ojämna.
B-kupa är inte litet? Jag har själv det?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

drika
2012-11-02 21:18
0

Hellre mindre än större med, skjälv har jag jätteont i nacke, axlar och rygg som gör att jag får ont i huvudet:/ Tycker b-kupa är perfekt!

Hälsningar

Fredrika

[_Fisken_]
2012-11-03 13:39
7

Ni ska bara veta att som man bryr jag mitt inte ett skvatt om tuttarna. Det är vad de hänger på som avgör, Helheten. Framtoningen. Personligheten. Kroppspråket. Allt. Det gör människan unik. Nu kanske denna tråd inte handlade om detta men…bara så ni vet.

(Själv har jag problem med grejer på MIN kropp som jag vill ha åtgärdade…så…men jag lutar mig mot tanken om "helheten")

pyromanen
2012-11-03 15:48
0

Även mina var tämligen olika när jag var ung. Senare har de blivit mer lika och numera tänker jag alldrig på det, men ditt inlägg ts påminde mig om hur jag kände och tyckte när jag var sådär 17-22 år.

Dels är vänster större, dels är vårtgården större och knottrigare och dels är vårtan på vänster tjockare.

Tror det är jättevanligt att man inte är helt symmetrisk.

B-kupa låter väl trevligt!  Inte jättemini och änddå inte så tunga att de är nåt hinder för rörelse.

Anonym
Anonym
2012-11-05 00:47
0

HAr också skillnad i storlek på brösten. Brydde mig mer nä rjag var yngre, är 28 nu och tänker inte på det längre.

JossanH
2012-11-09 11:38
0

När man var yngre kände man lätt att brösten var för små etc. Nu, 28 år gammal och nybliven mor är jag så tacksam över att jag aldrig haft mer än A-Bkupa. Att kunna ha t-shirt utan BH och slippa ha jättebomber när man ammar.
Både stora och små bröst är jättesnyggt om man bär upp dem med stolthet!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Carrolinline
2012-11-13 12:54
1

Jag tycker inte att B-kupa är litet.. Det finns dem som knappt har några bröst dem kan jag tycka synd om, samt dem som har stora och får ont.. Alltså dem som mår dåligt utav dem..

Jag tycker också att fixeringar vad för kup storlek man har är löjligt.. Olika storlekar passar olika människor, skulle jag ha större bröst än vad jag har skulle de bara se j*vligt roligt ut.. Så det beror helt på vad man har för kroppsbyggnad. Men mår man så dåligt av sina bröst så går det att söka hjälp och få det fixat, t.ex om man fått barn och brösten blir hängiga.

Men mår man dåligt bara för att ens kompisar har större än en själv, så lugna ner er.. Tänk du kommer ha fastare bröst längre än dem antagligen och du slipper eventuella ryggbesvär… Och alla killar gillar inte heller stora bröst… Det verkar alla småtjejer tro när dem trycker upp tuttsen så långt de går så dem ska se större ut……..

Zvintos
2012-11-14 11:11
0

Jag resonerar likadant som #3 och #4. Jag idrottade mycket som yngre och såg vilka problem en del hade med sina stora bröst, jämför med mig och andra som hade små. Så jag lärde mig fort att faktiskt se fördelarna. Visst, de är små, men det kunde varit värre!

Har A-kupa och är nöjd med det, det har ju sina fördelar. Glad

[Thiah]
2012-11-15 12:18
1

Jag har nästan en storleks skillnad mellan mina bröst och jag har helt klart blivit van. Jag har dessutom det problemet att min rygg är snedvriden så det mindre börstet hamnar lite mer åt sidan (har ärr och sånt där dessutom) så det verkar ännu mindre.

Sambon bryr sig inte och då känner jag lite att varför ska jag då bry mig? Glad