Behöver hjälp.
Jag är 21 år och har RA och lider också av överrörliga leder så hela min kropp är som en vandrande pinne väldigt ofta. Och jag har 85 D/DD i bh storlek och är 1,54 lång, väger 60 kilo. Min nacke är helt förstörd och tre av kotorna sticker upp som ett monster. Sen 3 veckor tillbaks har jag fått otrolig smärta över vänster bröstkorg och vänster sida av rygg/skuldra. Och nu hade det börjat över hela. Det är som om hela min överkropp är framåtkutad och jag har fruktansvärt ont. Skriver nu för att för en stund sedan fick jag som ett slag över bröstkorgen och jag fick knappt luft. Och jag sökta att det kan vara leder och muskler som orsakar detta. Som ni storbystade kanske vet så kan man undra om det är män som tillverkar bh:ar för att i storlek från C finns det bara dåliga och fula bh:ar i vanliga affärer tycker jag och söta och bra bh:ar från A - Till C. Kan min enorma smärta och hugg i bröstkorgen vara pga av stor byst. Jag behöver hjälp. Och om detta är fallet måste jag betala massvis för det?:/ Jag är inte rik heller. Men det är som om hela min nacke och ut från nacke till axlarna bär på en för tyng ryggsäck och min nacke kutar uppåt och min bröstkorg knäcks till och smärtat ut på baksidan av bröstkorgen. Min mamma blev erbjuden gratis "förminskning" i min ålder så det är en av "generna" jag fått:P
alla syskon i min familjen är storbystade. Jag är så otroligt tacksam för svar.
Jag tror att du behöver uppsöka läkare och sjukgymnast för att stärka dig i kroppen och sedan uppsöka en bra underklädesbutik. Vissa saker i livet får man prioritera. Det räcker ju att du har två riktigt bra BH:ar.
Tråkigt att höra att du har ont. Jag skulle råda dig till att uppsöka läkare, precis som föregående skrev. Bröstoförminskning kan man få gratis om det är av medicinska anledningar, dvs att man har ont.

Kolla in denna sajten:
http://hypermobilitet.ifokus.se/
Kanske lider du av någon typ av sjukdom iom att du är så överrörlig. Har en kompis med EDS och det kan ge alla möjliga jobbiga symptom.
tack för era svar. Jo en bra bh behöver jag verkligen, men jag bor liksom i sveriges sämsta del i världen. Blekinge-olofström, ett litet gettho. det bäst ajag kommer åt är lindex och jag finner inget bra där alls. Dom har inte ens D-kupor ibland. Och jag kan inte förstå varför D kupor inte säljs i många affärer. Så jag beställer på internet och även om man köper D kupa så är det enda olika från bh till bh så man vill ju helst prova dom. Finns det butik där man kan prova och sen skicka tillbaks gratis om det inte sitter bra? Inte lika fräscht som och skicka tillbaks en tröja nu så förlåt om jag låter dum.
Jag går hos sjukgymnast:) Och nu kommer det dumma. Jag går på ridskola som en del av min träning och en bra bh är ju ett måste då det kan bli rätt guppigt:3 Och tack igen för era svar<3
Jag har nyligen hittat swegmarks BH-ar och tycker de sitter kanon… de har även större kupor och omfång, är inte för dyra men kan se lite tantiga ut. De har iaf en butik som säljer online.
Finns en enkel "snabblösning" när man inte får tag på riktigt rätt bh-storlek och/eller behöver extra stöd för lite större byst till t ex sport.
2 BH-ar. Underst en vanlig bygelbh som man antingen fått köpa i en storlek för liten kupa med en större omkrets (då är kupan tillräckligt stor men sitter inte riktigt i ryggen och ger stöd) - eller en som bara blivit utsliten lite. Ovanpå en billig men tajt sportbh. Resultatet blir att även större bröst hålls i ett järngrepp (och rätt snygg form, utan att ge den där hopklämda limpformen det lätt blir av billigare sportbh). Ingen långsikts lösning men om man behöver en lösning *NU* i väntan på en mer ordentlig lösning. Här gör det då alltså inget att man kanske på både den undre och övre får ta ett snäpp för liten kupa, bara den yttre i alla fall sitter tajt om ryggen. På det sättet kan även mina G-kupor sitta helt stilla även om jag skulle hoppa hopprep eller något liknande, jätteskön avlastning för ryggen när de sitter riktigt på plats på det sättet. Kanske inte ser så sexigt ut när tröjan åker av dock :P
special beställ bh och gå genast till en kiropraktor
Hälsningar
Fredrika
Hmm, du måste helt enkelt kolla upp det hos läkaren. Det går ju inte för sig att vi på forumet gissar oss till vad det kan vara.
Jag har själv haft E/DD-kupa (i flera år innan jag gick ner i vikt) och jag hade minsann inga problem med ryggen, nacken eller bröstkorgen och då är jag 158cm lång och vägde vid den tiden över 55kg. Då lider jag även av överrörliga leder, något som går i släkten.
Därför skulle jag inte bara anta att det är på grund av brösten som du har de här problemen, även om det helt klart kan vara det.
Men en bra bh ska man ha OBEROENDE!:) Det hjälper ju ens situation oerhört mycket, i alla fall har jag upplevt det så.
Bröstförminskning skulle jag undvika om möjligt. Det är inte precis ett enkelt ingrepp och kan medföra mångra problem efteråt om man råkar ha otur.