Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 3286 ggr
Emily72
0

mensvärk, tabletter

Hej, jag vaknade tidigt imorse med en väldigt jobbig mensvärk, men jag var så trött så jag tog bara första bästa tablett, vilket blev en alvedon. Jag trodde inte att den skulle hjälpa särskilt mycket, men den hjälpte faktiskt lite. Men nu börjar smärtorna komma tillbaka igen, och jag hittade bambyl och ibuprofen hemma. Är det någon som vet om jag kan ta någon av dessa nu trots jag tagit en alvedon? har för mig att man inte ska mixa tabletter som innehåller paracetamol.. men jag har ingen aning, och det är därför jag frågar här!

Wony
1

Bamyl kan du ta utan problem, då den inte innehåller paracetamol. Den aktiva substansen där är acetylsalicylsyra.

Jag brukar personligen tycka att bamyl fungerar bättre på mig, men det kan ju variera. Ibuprofen har jag ingen erfarenhet från och vet inte vad den innehåller.

Hoppas att värken ger med sig! Glad

[WickedAlly]
2

Ibuprofen och alvedon kan du ta en av varje av samtidigt, det funkar väldigt bra. Det fick jag rekommenderat efter en operation förra året.

Emily72
0

Okej, bra att veta!

ladymiss
0

Kan rekommendera pronaxen! Jag har det och har kraftig mensvärk. Tar jag det så lugnar det ner sig rejält. Flört

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

älvses
0

Säger som #4! Pronaxen!

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.