Ont i brösten
Har de senaste 2 mens gångerna fått välidgt ont i brösten under mensen, har inte kunnat röra dom alls och bröstkörteln(tror jag det är??) har svullnat upp otroligt mycket, känns som en stor klump ungefär. Men det gör fruktansvärt ont, svårt o sova på magen pga det. Det försvinner med mensen.
Varför blir det så?.. Har aldrig vart så förr :/
Jag har haft så ett par gånger jag också, innan jag började äta Cerazette. Jag har alltid trott att det hört ihop med hormonerna och min relativt unga ålder.
Jag ska definitivt titta in på denna tråd när du fått fler svar, jag är också nyfiken.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Helt normalt, under ägglossning och mens så kan brösten svullna och bli ömma.
Qui dormit, non peccat
Jag brukar råka ut för samma sak också men inte varje gång jag har mens, lyckligtvis.
Blir så för mig också när jag har mens, det börjar ett par dagar innan. De blir svullna och otroligt ömma, gör nästan ont att ha på sig bh de dagarna. 
Jag har de senaste åren haft mycket PMS med galet ont i brösten, svullen i kroppen och ett humör som inte är av denna värld. Nästan så resten av familjen skrivit in i sina almanackor vilken vecka det är så de kan hålla sig undan.
Jag har testat Femal Balans nu i ca fyra månader och det har gjort underverk! Jag har inte haft ont i brösten och hela själva PMS:en är mycket mildare. Jag fattar inte varför det funkar men det har faktiskt hjälpt mig.
kram