Oroväckande knöl..
Jag har en knöl, som började som väldigt liten och är nu betydligt större. Den är hård, och den känns väldigt tydligt om man känner runt området.
Har haft den i några månader (2,3), trodde den skulle fösvinna men det har den inte, den har bara blivit större.
Den sitter på ett privat ställe, neråt på kroppen. Så jag har inte berättat för någon annan.
Jag vet inte vad jag skall göra. Eller vad det kan vara, men jag börjar bli orolig. När man känner på den svider det.
Tacksam för svar!
Gå till en läkare och kolla upp det. Vågar inte gissa vad det kan vara. Kan vara varfylld böld, infekterad hårsäck, cysta mm.
Men för att få reda på det så måste du kolla upp det.
Jag instämmer helt med 1#
det är bara att ta sig i kragen så att säga och söka vård….
och jag kan garantera att för läkaren så är det varken första eller sista gången dom får se en knöl 
kliar den som ett as och gör ont när du tar på den?
#3 nej, men jag har ticks på att klia sönder eventuella finnar/rodnader och ojämnheter så den är rätt sönderkliad. Den känns när man tar på den, svider lite ibland, inget större.
#4 HAr du varit och kollat den? INte alls bra att klia på något som du inte vet vad det är!
#5 Nej mamma skrämde upp mig med att det kanske är cancer, plus så ligger jag sjuk i feber just nu så jag orkar knappt kliva ur sängen.
#6 Skulle det vara något allvarligt är det viktigt att gå direkt och inte vänta. Men oftast är det inget farligt. Råder dig att gå direkt du orkar.