Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 5325 ggr
Anonym
Anonym
2012-10-07 20:08
0

Fotsvett..

Efter jag började med cerazette har jag fått fotsvett som luktar i mina skor, absolut älskar att använda kängor och det känns hemskt att inte kunna använda dem för att de börjar lukta illa efter ett tagRynkar på näsan

Har ett par nya kängor nu.. använde de igår och när jag tog av dem så luktade de fotsvett också, vet inte om den lukten kommer försvinna.

Finns det några knep för att inte få fotsvett eller hur jag kan förebygga fotsvett?

Det är så pinsamt att komma hem till nån så tar man av sig skorna och det börjar lukta fotsvett :(

Vill helst inte byta från cerazette eftersom jag använder den mest eftersom jag inte vill ha mens..

(Valde grupp preventivmedel eftersom att efter jag började med p-piller började fotsvettproblemen…)

Hanna
2012-10-07 20:17
3

Kolla in "Absolut torr" på apoteket. Googla efter det för info.

Sedan har jag själv köpt parfymerade, tunna sulor att ha i skorna. Bara att slänga efter ett tag och lägga i nya :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[WickedAlly]
2012-10-07 22:45
0

Finns en del annat på apoteket och i fotvårdsaffärer också, t ex små kulor som man lägger i skorna när man inte använder dem som suger åt sig dålig lukt. Deospray finns det också, fungerar fint för far min som har en hiskelig fotsvett efter många timmar i arbetsdojor :)

[NinaCrown]
2012-10-09 22:34
0

#1 Vart hittar man sådana sulor?

Hanna
2012-10-10 18:44
0

#3 Jaaadu, det vet jag däremot inte. Tror det var i en vanlig skoaffär.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[silkesnosen]
2012-10-10 20:26
0

Yllesockor är bra, de gör att det luktar mindre, då strumpor av bomull blir våta och det går ner i sulorna.