"kniv hack" i lunga?
Visste inte hur jag skulle formulera rubriken men fick bli på det sättet.
Jag undrar om fler har kännt denna känslan där man sitter som vanligt och andas lungt när det helt plötsligt känns som om någon hugger en i ena ungan (vänstra för min del). Och håller kvar kniven där så man inte kan andas ordentligt. Tar man för djupa andetag så känns det som om "kniven" trycks längre in. Och det hela försvinner efter en liten stund.
Har inte haft detta på ett tag nu, men vill gärna veta vad det är för något.
Pratade med en vän om detta för ett tag sedan där hon sa att hon haft samma sak och då var det en hjärtmuskel i kläm eller något liknande.
Vet någon vad detta kan vara?
Förlåt för min röriga förklaring. Hoppas ni förstår.
(visste inte vilken grupp det tillhörde?)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Det kan bero på flera saker, det kan vara revben som skaver, ansträngda muskler, eller till och med gaser i magen som trycker på lungspetsen. 
Det är väldigt sällan hjärtat som är orsaken.
Japp, det har jag varit med om.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#1 & #2; Lättnad att veta att det inte behöver bero på hjärtat!
Hade det första gången då jag var runt 11/12 år (blir 19 om 3 månader) och har haft det lite då och då sedan dess. :s
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag har också haft så, fast jag har haft så på två ställen (ena under nyckelbenet och andra vid lungan), oftast har det hänt precis innan jag somnat, när man är som mest avslappnad. Jag har det i och för sig inte så ofta, en gång varannan/var tredje månad kanske.
Jag hade det problemet ofta som ung, händer fortfarande ibland. Min mor tog mig till en läkare då hon var rädd att jag skulle ha hjärtproblem men visa sig att det var växtvärk i bröstet O.O Min lösning har varit att stå helt still och hålla andan tills det släpper.
Men skulle rekomendera att du uppsöker läkare du med, för säkerhets skull.