Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 2807 ggr
Anonym
Anonym
0

Trött på detta!!

Hej.

Jag är jättetrött på min mens, då jag blöder ganska mycket (tror jag ,har ju inget att jämföra med) och blöder ALLTID igenom . Vågar knappt gå till skolan pga det. Är alltid tvugnen att stå över roliga saker för att jag har mens.

på natten så blöder jag igenom trots dubbel binda. även nattbinda .

Det börjar bli jätte jobbigt!

Försökte testa tampong idag. Det gick inte , utan tog bara stopp . för sökte vrida på den å trycka in åt olika håll men det gick inte. Tröck och tröck tills det tog emot . Nu gör det jätte ont , trotts att jag testade den minsta storleken !!!

Vad ska jag göra??? jag kan inte använda binda för då går det igenom, och tampong funkar inte . Menskopp är väl samma grej som tampong ungefär så det går nog inte heller..

hjälp!

Pelle Långlös
0

Förr kunde man köpa Cyklo-F på apoteket. Det är till för att minska mängden blod om man har riklig mens. Vet inte om det är finns receptfritt längre.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anonym
Anonym
0

#1 Gogglade på det och ja , det verkar vara receptfritt!!! men tyvär behövde man ha regelbunden mens , och det har inte jag . :(

Pelle Långlös
0

Konstigt för detta skall du ju ha när du har mens.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Åsa S
0

Jag skulle söka hjälp hos ungdomsmottagningen ifall jag var du, blöder man igenom så ja då blöder man en hel del. Om du nånsin känner dig yr när du har mens är det extra viktigt söka hjälp, är inte bra blöda för mycket.

Finns ju bra mediciner man kan få, missar man en massa viktigt i skolan eller roliga saker för man vill hålla sig nära en toalett så bör man söka hjälp man ska inte behöva missa en massa saker för man har mens.