Smalare lår
Finns det något sätt man kan få smalare lår på? Typ något sätt man kan träna på eller något liknande?
Just nu är jag jättemissnöjd med mina och skulle bli jätte tacksam för alla tips jag fick!
Nja, man kan ju inte bara träna ett område på kroppen om man vill bli fastare. Samma med alla andra delar på kroppen, man måste träna allting om man vill bli smalare/fastare. Men sen kan man ju träna ben lite extra mycket, vet dock inte exakt hur du ska träna. Men om du gymmar eller hade tänkt börja så kan du ju hyra en personlig tränare första gången, som visar dig hur allt fungerar och hur du ska träna.
Och man behöver inte gå ner i vikt för att bli fastare. Om man redan är smal så kan det hända att man går upp i vikt av att träna, eftersom muskler också väger. Men är du över 16 år kan du även be om råd inne på Viktminskning.
#1 Tack:) Jag är bara 14, men jag får se om någon annan vet något bra tips:)
Nu är jag förstås sådan att jag fattar inte varför människor klagar om tjocka lår. Sådant har jag aldrig brytt mig om så därför har jag väl svårt att förstå varför man ens vill ha smala lår. Jag tycker det är helt enkelt löjligt att fokusera på hur stora ens lår är.
Det som jag däremot nojjar mig mycket över är hur mycket celluliter som jag har på låren - vilket inte kommer att försvinna hur än jag gör.
Men om du nu vill få smalare lår så har jag personligen märkt att jogga gör så att fettet flyger iväg relativt snabbt från lår, höfter och magen. Här har det minskat med flera cm.
#3 Alla har ju sina åsikter. Personligen bryr jag mig inte hur andras lpr ser ut, bara mina;)
Tack för tipset!:)

Är du väldigt tjock kan du träna, och se till att äta hälsosamt och inte äta massa godis, sötsaker, dricka och annat onödigt trams som inte är bra för din kropp.
Men är du redan smal så finns det inte mycket du kan göra, du kan inte punktförbränna bara en viss kroppsdel. Muskler gör att dina ben ser snyggare ut, men du kan inte få smala lår och ben om du inte har anlag för det. Allas kroppar ser ju olika ut.
Qui dormit, non peccat
#5 Jag är 14 år, 169 lång och väger 56kg tror jag är jag överviktig då?
#6 Du är verkligen INTE överviktig. Om du tror det så borde du få annan sorts hjälp. Du är nästan på gränsen till undervikt.
Så nej, sök upp kuratorn och tala med henne/honom. Jag tror du har helt andra fel då du har börjat fixera dig vid dina lår. Det kan gå ännu längre än så om du fortsätter att tänka i sådana banor i den där åldern. Så var försiktig.
Blir så ledsen när jag läser att du tror att du är överviktig när du är längre än mig och väger mycket mindre än mig. Och jag är ändå normalviktig, med normalstora bröst. Jag kan garantera dig att om du hade varit överviktig så hade du märkt det, för då hade du mått dåligt av din vikt (fysiskt).
Och nyss undrade du hur dina lår skulle bli fastare, men nu frågar du om du är överviktig. Jag tror att du försöker gå ner i vikt av fel orsaker, faktiskt. Synd nog..
Kram.
#8 Det kan ha och göra med att jag är med kompisar som är mindre än mig. Kortare och har smala lår och är smal osv.
BMI behöver inte stämma varje gång, det är otroligt individuellt. Magnus Samuelssons BMI visar att han har fetma, så tro inte alltid på BMI!
wixie, det finns olika maskiner på gymmet som man kan träna låren med men du är ju för ung för att träna på gym, och jag vet inte om det är bra för din växande kropp att utsättas för tyngre verktyg, men prata med din idrottslärare i skolan och fråga om det finns några lämpliga kroppsövningar för din ålder. 
#10 Tack så mycket:)
Du är bara 14 år, börja inte tänka på din kropp än! Du är över 10 kg lättare än mig och vi är lika långa, och jag ligger på normalvikt. Så du behöver absolut inte oroa dej för övervikt.
Vill du träna så gör det för att du tycker det är kul, inte för att bli smalare. Det är farligt att börja hålla på med viktnedgång i din ålder, du växer fortfarande och ska låta kroppen växa klart innan du gör ev. viktändringar.
Jag har en kompis som i din ålder slutade äta och enbart började träna, och hur mår hon idag? Hon mår jättedåligt, har aneroxi och blir inte fri från det än på länge.
SNÄLLA, gör dig själv en tjänst och bry dig inte om dina lår, ÄN. Alla ser olika ut och det är bara att acceptera. Som du skrev, du bryr dig inte om andras lår bara dina egna, så jag vet att ingen annan heller tänker på hur dina lår ser ut!

#6 Nej, med tanke på din längd så ligger du snarare i lite lågt i vikt, du ska absolut inte gå ner i vikt!
Allas kroppar växer olika, och vi ser alla olika ut. Du är 14 år oxå, så din kropp växer fortfarande massor och det gör dina vänners med. Bara det att allas växer i olika takt.
Qui dormit, non peccat
Så länge du tränar för att vara frisk, vilket jag tycker man kan börja med ganska tidigt (tänk bara på alla hästtjejer tex, de kan vara riktigt unga och ridning är väldigt fysiskt krävande…) så skulle jag rekomendera att du börjar jogga en/två ggr i veckan eller börjar med en fysisk sport (tex fotboll, ridning, hundagillity om du har hund, tennis eller vad som helst). Då kör man två flugor på smällen, man är snäll mot kroppen och man har kul samtidigt ^^
Om du vill träna för att gå ner i vikt så skulle jag rekomendera att du pratar med tex en kurator först för att få en utomståendes bedömning om du behöver det. Huvudsakligen för att du är ganska ung och fel typ av träning kan bland annat ge skador på muskler och skelett.
#14 Jag brukar jogga ibland, och jag rider en gång i veckan, är ute på flera promenadrer per dag, och har börjat lite smått med agility:)
#15 Då ska jag vara tråkig och säga såhär; Då tycker jag du rör dig gott och väl :) Många tjejer som växer och är i tonåren får lite fladderställen. Det är inte så konstigt och något alla får leva sig i genom. Men håller man sig aktiv brukar det ordna till sig själv med tiden.
Du behöver inte gå ned i vikt, men du kan gå upp i vikt genom muskler (om du tränar, på ett lämpligt sätt, för att bygga upp muskler) 
Felicia, jag har berättat det här och jag kommer berätta det igen tills du förstår. För tre år sedan började jag tänka på att bli hälsosam. Jag ville vara nyttig, smal och bra. Så jag slutade äta allt "onyttigt"; chips, kakor, godis, läsk mm. Jag satte igång med träning och gjorde det till ett tvångsbeteende. Om jag inte åkte 1.6 mil skidor i veckan fick jag otrolig ångest och drog ner på maten eller försökte motionera på något annat sätt. Jag kunde inte släppa tanken på att vara nyttig och hälsosam, och det är inget jag vill gå igenom igen.
Jag gick ner 5 kilo på några månader. Idag är jag, som du vet, fortfarande underviktig, vilket gör att jag inte har råd att gå ner mer i vikt. I vintras gick jag ner från mina 48 kilo (som är allt jag gått upp under de här åren) till 46, vilket gjorde att skolsyster tvingade tillbaka mig för kontroll hela tiden. Mamma sa att det var okej att gå ner lite, men om jag inte gick upp i vikt skulle jag inte få vara vegan längre. Om jag inte får vara vegan vet jag inte vad jag gör. Jag får absolut inte förlora fler kilon, då blir mamma galen och mitt liv skulle vara över.
Jag är så glad idag för att jag tog mig ur min viktminskningsfas. Jag kan äta vad jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill. Det är otroligt skönt att kunna slappna av och slippa oroa mig, slippa räkna ut hur många kilometer jag måste gå så fort jag äter något. Jag mår bra nu!
Min poäng är att du måste sluta tänka så som du gör. Du är fin precis som du är, dina lår är inte alls för stora eller fula eller något annat. Du har fina ben och en fin kropp, du behöver inte förändra dig. Kämpa dig igenom det här, det klarar du! ♥
#18 Jag förmodar att du inte menar mig? Blir lite förvirrad eftersom inte TS har nån signatur, men jag antar att hon också heter Felicia? 
#19 Ja, ts heter också Felicia om du kollar in hennes sida.:)
Haha jo självklart menar jag TS
Tänkte inte på att det kanske fanns fler med samma namn