Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 13149 ggr
VerraWaterHeart
2

Kondom fråga!

Nån som lyckats bli gravid trots användande av kondom?

Jag kan nemligen inte använda preventiv medel utan att tappa sexlusten, så vi kör bara på kondom, men jag vill apsolut inte bli gravid igen då det var ett år sen jag gjorde abort, dock var det planerat att jag skulle bli gravid DÅ, men det kom saker som gjorde att jag inte kunde behålla barnet. Och skulle inte orka en abort till. Och skulle inte palla av att gå hela graviditeten heller för att sen adoptera, så det är en ganska jobbig sitivation, vågar inte ha sex för jag är rädd att bli gravid även om man har kondom.

Så har nån blivit gravid även fast ni haft kondom?

Kan till lägga att jag blivit hur fertil som helst efter aborten för 1 år sen, så skulle säkerligen bli sjukt lätt gravid nu. för har ägglossning sekret som heter duga, och det har jag aldrig haft innan.

Äring och Fred.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med Vänliga Hälsningar Veronica.

**
**

[Devya]
2

Jag och min kille har bara använt kondomer i över 6 år utan att det har hänt någon olycka. Om man är försiktig och vet hur man ska använda dem så går det bra, i alla fall för oss.

Men inget är ju förstås 100 % säkert. Min brors fru blev gravid trots kondom och p-piller.

VerraWaterHeart
0

Jo vi vet hur man använder det så det är ju lungt. Är ganska läskigt då folk där både kvinnan och mannen använder preventivmedel blir gravid.

Tycker jag.

Äring och Fred.

**
**

Åsa S
0

Du kan ju köra med cervixpessar och kondom då finns det ju ytterligare skydd ifall kondomen skulle gå sönder och känns kanske lite mer tryggt då.

http://www.femcap.se/

VerraWaterHeart
0

Ja varför inte, kan man åter använda dem?

Som jag förstår det via hemsidan kan man det.

Stog att man måste vänta minst 6 timmar efter senaste samlaget, även fast man har kondom?

www.femcap.se/hur-fungerar-femcap

Äring och Fred.

**
**

hus-musen
0

Kondom eller inte har ju ingen betydelse, anledningen till att den ska sitta kvar i minst 6 timmar är för att alla spermier ska dö. Om du tar ut den tidigare så kan du lika gärna bara använda kondom.

Qui dormit, non peccat

VerraWaterHeart
0

Det har det väl visste, hatar då folk tänker så där, inte undra på att 13-16 årinar blir gravida, då man tänker kondom har ingen betydelse, och inte konstigt att folk får köns sjukdommar, om man tänker kondom har ingen betydelse.

Nu har varken jag eller min kille köns sjukdommar, och jag är hans första förhållande, så han har inte haft sex med nån annan kvinna en mig. Men kondom är det ända som skyddar mot könssjukdommar och graviditet, så jo kondom är viktigt, och vill man skydda sig extra är det ju int fel att använda cervipessar? som jag fick som förslag, om kondomen skulle läkka. Och idag finns det så tuna kondomer så killar kan inte skylla på att det inte skulle vara skönt.

Äring och Fred.

**
**

hus-musen
0

#6 Ehm.. jag tror du missförstod allting typ. Ska du knulla runt så är det självklart att kondom är det absolut bästa. 

Men du frågade varför pessaret skulle sitta i 6 timmar efteråt om du nu använde kondom. Anledningen till att pessaret ska sitta i 6 timmar är för att alla spermier ska dö, och den ska sitta i 6 timmar oavett om du har kondom eller inte. Annars kan du lika gärna strunta i att använda pessar och bara använda kondom.

Och nej, kondom är inte skönt, spelar ingen roll hur tunna, ribbade eller knottriga de är, det är obekvämt både för mig och killen. Det är på sin höjd godtagbart i nödfall om det är latexfria kondomer.

Qui dormit, non peccat

VerraWaterHeart
0

Okej! ja då missförstod jag nog dig. Då förstår jag lite bättre vad du menade.

Hmm ja min kille har då aldrig klagat, han är bara glad om han får ha sex, då jag inte är den, som orkar ha det 5 gånger i veckan, okej jag kanske är lite väl snål med mina 1-2 gånger i månaden, men det var bara ett år sen som jag gjorde min abort, + att vi hade försökt regelbundet i 13 månader att få mig gravid, och då blir man lite less på sex frånten. Men skulle jag känna att vi båda var ordentligt skyddade skulle det nog inte vara några problem att ta tag i sex livet igen.

Men han säger samtidigt att han är glad om han får ha sex med mig 1 gång i månaden en att jag ska känna mig tvingad 10 gånger. Han skulle hellre dö en att tvinga mig att ha sex då jag inte har lust.

Ibland har man lust, men då är man anntingen för trött eller is inte ha sex, för att man is inte gå mitt i natten och skölja av sig, bara drygt. Kanske låter lite väl lat men mm. Jag vet inte varför jag blivit så anti mot sex, det blev så typ efter aborten tror jag, sen hade jag p-stav innan vi försökte få mig gravid som gjorde att sexlusten försvann. Sen efter aborten satte jag in en ny, fick ta ut den efter några månader för sex lusten försvann igen.

sen har den inte varit så hög. så undrar sjutton vad det är är ju bara 24 bast så ålder kan man ju inte säga att det beror på.

Äring och Fred.

**
**

hus-musen
0

Jo men det låter som en bra kille, han respekterar dig.
Vi har alla olika sexdrifter, i perioder vill man mycket och andra gånger kanske inte alls. Just abort/missfall/graviditet/preventivmedel kan ju både hjälpa och stjälpa sexlusten, förstår dig helt där..

Men visst känns det bättre om man är ordentligt skyddad, man kan ju slappna av på ett annat sätt då. Har oxå funderat på femcap, just för att man kan ha den inne i 48 timmar, sen bara ta ut den och fylla på medlet och sätta in den igen. Känns rätt enkelt och man kan vara impulsiv om man känner för det.

Qui dormit, non peccat

VerraWaterHeart
0

Precis :) och jag tror inte jag ska ha problem att stoppa in den för känner av livmodertappen så väl, iaf just idag, beror väl på vart i menscykeln man är kanske.

Jo han är en väldigt bra kille, snällare kille får jag leta efter, för jag är en rätt krävande person att leva med, så han ska ha medalj som orkar med mig vissa dagar :)

Äring och Fred.

**
**

[Eleya]
5

Vi har kört på bara kondom i 8½ år med bara 2 incidenter då den sprack, men akut p-piller löste det.
Jag har aldrig blivit gravid, vill inte ha barn och vill ta piller o skit..så vi kör på som vanligt och det fungerar för oss.

VerraWaterHeart
0

Ja då ska jag nog inte behöva oroa mig.

Men min sex lust e 0 men jag vill gärna ha lust, att leka själv fungerar bra, men sen då det kommer till sängkammaren så orkar jag inte :/ är slut körd, ne men kämt och sido, vet inte vart problemet ligger.

Äring och Fred.

**
**