Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 15902 ggr
Ratlings
0

P-ring - två frågor

Hur vet man egentligen att en P-ring sitter rätt? 
Har precis satt in min, den känns inte, men jag är ändå nojig över att den inte ska sitta rätt.

Och ni som har p-ring, har ni/eran partner känt av den under sex?

// Lise
When nothing goes right, go left!

viktoria91
0

Den ska inte kännas alls, sätt in den som en tampong. Dem jag har haft sex med har inte sagt något.

Karmatarerskanise
0

Känns den inte sitter den antagligen rätt. Man ska föra in den så långt det går.

Min partner säger att han inte känner den.

Ratlings
0

Den känns inte nu, men jag känner den om jag känner efter. Det känns som att den sitter ganska ytligt och jag får inte in den längre Obestämd

// Lise

Karmatarerskanise
1

Provat att stå och svanka med båda fötterna i golvet och prova lirka in den?

Minns att de första två gångerna hade jag lite problem att få den rätt.

Men jag känner ju min också om jag känner efter med fingret.

Ratlings
0

Jo det är klart man känner den om man känner efter, hehe, men jag menade om jag bara för in fingret som vanligt. Får sätta om den när jag ska på toa nästa gång. Glad

// Lise

Karmatarerskanise
0

Ja, testa sätta om den om det inte känns riktigt rätt. Man får in rätt teknik till slut :)

Ratlings
0

Just nu känns den bara komplicerad haha Skrikandes

// Lise

Karmatarerskanise
1

Kan tänka mig det, kände nog så jag med de första två gångerna innan jag fick rätt på det och fick den på plats direkt.

Det är det bästa P-medel jag haft!!

Ratlings
0

Får hoppas det känns lika bra för mig också sen. Verkar vara ett smidigt pmedel om man hittar tekniken Glad

// Lise

Karmatarerskanise
0

Minns att jag råkade "pressa" ut den första gången jag hade P ring inne, den satt alltså inte rätt. Men det är enda gången det skett.

Du kommer hitta tekniken du med :)

Ratlings
0

Aha, man kan göra det också. Tungan ute

// Lise

Karmatarerskanise
1

Ja, sitter den för långt ut kan det hända :P Då pressar slidmusklerna ut den. Hehe!

Ratlings
0

Haha va läskigt Tungan ute

// Lise

Ratlings
0

Nu har jag försökt sätta om ringen minst 4 gånger men den hamnar alltid likadant iallafall.. Obestämd

// Lise

Ratlings
0

Nu har jag haft min ring i lite över en månad, har bytt till en andra. Det känns fortfarande inte som att den sitter rätt, jag sätter den så långt in som möjligt men ändå glider den nedåt och ofta hittar jag den precis vid ingången. Suck. Obestämd

// Lise

Karmatarerskanise
0

KAnske ska du gå till gyn så dom kan hjälpa dig? Tråkigt om du inte få rdet att fungera :(

Ratlings
0

Får nog gå dit och fråga. Jag känner ju inte av den, men med tanke på att jag vet att den glider ner så kollar jag den några gånger om dagen och då sitter den vid ingången. Obestämd

// Lise

Karmatarerskanise
0

#17 Okey, så ska det ju inte behöva vara. Så gå och fråga om dom kan hjälpa dig! Hoppas verkligen du lyckas.

Ratlings
0

#18 Ja det hoppas jag också. Glad

// Lise

Ratlings
2

Vill bara säga att det går mycket bättre nu! Ja förutom morgon illamåendet (+ kräkningar), molnande "magont" och min ständiga hunger och illamående efter matintag men detta ska kollas upp.

Någon här som blivit gravid med pring?

// Lise

Karmatarerskanise
0

Jag har inte blivit det, men det precis som andra p medel är ju inte 100% säkert.

Ratlings
0

#21 Nä jag vet. Därför jag ska kolla upp det.

// Lise

viktoria91
0

#22 Har inte blivit gravid med p ring men har som dig haft symptom på graviditet innan utan att det varit något.

Ratlings
0

#23 Ja det kan ju bara vara symtom med tanke på hur min mage krånglar jämt och ständigt, men jag vill kolla för att vara på den säkra sidan, så det inte går för långt och jag inte kan göra abort om det visar sig finnas något där inne.

// Lise

viktoria91
0

#24 Förstår absolut att du testar dig, dte har jag också gjort vid sådant. =)

Ratlings
0

#25 Bättre att vara på den säkra sidan Glad

// Lise

viktoria91
0

#26 Precis. Better safe then sorry. Flört

Ratlings
0

#27 Absolut Tungan ute

// Lise

Cochon
0

Hur mycket kostar det med p-ring?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Ratlings
0

Ingen aning faktiskt, jag har så höga kostnader på mina mediciner att jag snabbt får högre kostnadsskydd.. Obestämd

// Lise

Wony
1

För mig kostar det kring 150kr för tre månader, men då har jag ju halva priset då jag är under någon viss ålder.

Jag har själv inte haft något problem alls, varken jag eller sambon känner av den under sex, och jag har helt sluppit biverkningar, bortsett från lätt huvudvärk i början. Har haft ring i snart ett år nu, innan dess hade jag p-plåster, och de gav mig ruskig huvudvärk, illamående och matthet, plus att de gärna ville ramla av. Tungan ute

viktoria91
0

#29 Runt 350 för 3 st har jag för mig jag betalar. Ingen subvention för mig.

Karmatarerskanise
0

ca 300 tror jag att jag betalar för 3 månader.