Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 6820 ggr
Miowi
0

Klackar - det eviga problemet

På lördag ska min älsklings pappa firas och självklart måste jag ju fixa mig från topp till tå, mycket nytt folk som jag lär träffa (dessa måste jag såklart imponera på)! Flört

Brukar alltid köra bredare klackar, antingen kilklack eller bara en maffigare klack + platå så det blir mer stabilt, men nu kände jag att det var dags för ett par svarta pumps, och hittade äntligen ett par som äntligen är fina nog!

Problemet är, att de är liiite för stora där bak i foten så jag glider fram och tårna kläms lite och jag drar ihop tårna. Testade en sula som man satte under tårna men då blev det för trångt..

Har ni kvinnor här på iFokus haft liknande problem, kanske har en lösning? Är det att köpa sula och ha under hela foten utom tårna och bara göra geléinlägg under tårna? Geléinlägg gör de lite bättre men glider fortfarande och det glappar en aning när jag går

Tack på förhand! :)

houseoflove
0

Jag använder aldrig högklackat. Tycker bara det är idiotiskt att trycka in fötterna i skor som inte alls är bra för fötterna. Det må vara hur snyggt som helst men tacka vet jag gympadojor

ettlitetalias
1

Jag kör på inlägg runt hälen! Alltså inte under hälen, utan där det glappar. Då sitter dem bra :)

Jojaton
1

hade kört på geleunderlägg vid tårna och precis som #2 sa, ett runt hälen också :) har sett såna som är speciellt utformade på åhlens, lindex och maxi typ :)

Johanna - Instagram

[vaniljen]
0

Jag har nyligen upptäckt att det även går att hitta sköna högklackade och snygga skor. ;) köper bara skor som sitter bra numera, även högklackade skor kan sitta skönt om man bara hittar rätt.

Jag har tyvärr inga andra lösningar, men någon sorts gelésula borde väl finnas som kan hjälpa dig.

Miowi
0

#1 Jo.. så är det ju, men i vissa fall kan det vara (enligt mig) värt att lida lite pin.

#2 Får testa det, köpte såna en gång men de gled bara ut, men har hört att det finna sådana som man klistrar fast också, kan vara värt att prova!

#4 Några bra tips var det finns sköna och snygga skor? :)

CelsiusT
0

Var du ska lägga inläggen beror ju på var det glappar. Dom i skoaffären brukar vara jättebra på att hjälpa en hitta passande ilägg (även om du inte köpt skorna där så säljer dom inlägg och kan hjälpa dig med vilka du ska välja). Är skon för stor över valvet (fram uppe på fpten) så brukar ilägg under hälen hjälpa. Är dom glappiga i hälen så brukar ett sådant ilägg som du klistrar runt (och inte uhnder) hälen hjälpa.

Gelinlägg är alltid toppan när man går i klackar, det avlastar otroligt mycket.

Medarbetare på westernridning.ifokus