Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 4207 ggr
Kebab-Eme
0

Utstående öron.

Hej, jag har utstående öron och jag mår så dåligt över dom så det finns inte. Går runt med mössa året runt för att dölja dom, ja även på sommaren.

Jag funderar på att göra en operation, men vill först ta reda på så mycket som möjligt innan jag ens går till vårdcentralen eller något dyligt och pratar om det.

Så finns det någon här inne som har gjort en operation på utstående öron så får du jätte gärna skriva till mig för jag har minst 100 frågor (kanske inte direkt men några) :)

Grymt tacksam isånnafall iallafall :)

/ Emilia :)

KöttbulleKorv

Itchy
0

inte tycker jag det är ngt fel på dina öron gumman :)

You can't spell Bitchy without Itchy

Kebab-Eme
0

Då har du inte sett dom ;)

KöttbulleKorv

Itchy
1

det är ju positivt isf ;)  då kan de ju inte vara spec utstående XD

*sorry om jag skämtar, är på tok för trött för mitt eget bästa just nu*

You can't spell Bitchy without Itchy

Kebab-Eme
0

Haha jo, har ju mössan på mig :D

KöttbulleKorv

Karmatarerskanise
1

Min mammas väninna fick sina öron opererade. Hon fick det gratis eftersom de stod ut så pass mycket att det ansågs påverka hennes välbefinnande.

Kebab-Eme
0

#5 Vet du om det finns någon gräns för hur mycket dom ska stå ut för att gå en gratis operation? Jag har kollat runt mycket över det men inte hittat så mycket :/

KöttbulleKorv

Emelie-E
0

Jag såg ett program för ett litet tag sedan där en blev opererad för sina utstående öron och jag har för mig att de måste vara minst 5-7 cm utstående för att få det gratis.

Karmatarerskanise
0

#6 Nej tyvärr, vet inte hur dom avgör vad som är nog för operation. Tror mycket handlar om hur man mår.

Carrolinline
0

Om du vill så kan du gå till en kurrator eller psykolog och prata med dem om det, en vän har gjort så och hon fick mycket hjälp.. Och det behövs nog bevis på att man mår dåligt över det.. Enda rådet jag kommer på.. lycka till Glad

Kebab-Eme
0

Jag får nog gå till någon vårdcentral och fråga hur man ska gå till väga osv, och hoppas att man kanske kan få en operation!

Tack för alla svar :D

KöttbulleKorv