Femcap
Någon som använder femcap och kan tala om hur det känns och funkar?
Har träffat nån och eftersom jag mår så dåligt av cerazette och har bivit bedömd som inte lämplig kandidat för kopparspiral (är över 35 och man får inte skriva ut hormonella preventivmedel till så gamla kärringar) så verkar femcap som ett riktigt bra alternativ, känns bara lite läskigt sätta i och ta ut orolig jag inte ska få ut det igen (kan känna min livmodertapp så sånt är inga problem)
Say what? Varför skulle man inte få skriva ut hormonella preventivmedel om man är över 35? Cerazette ÄR ett hormonellt preventivmedel.
(Har tyvärr inget att tillföra ang femcap, när cerazette inte funkade för mig gick jag över till exlutena istället)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Det är östrogen man inte får skriva ut i p-piller och Cerazette är ju ett av få medel utan östrogen, har försökt både med barnmorskemottagning och privata gynekologer de säger samma sak så det funkar inte söka "second opinion" enligt de regler som finns får man inte skriva ut p-piller/spiraler/stavar med östrogen i till kvinnor som röker/har historia i familjen med blodproppar/röker/är kraftigt överviktiga/är över 35 och jag är ju 41 så jag kan ju inte köra med att jag nyss passerat 35 och att de väl kan se mellan fingrarna.
Fem cap verkar ju bra och lite lik menskoppen som ju många kvinnor verkar älska men jag har ju aldrig testat det heller lite orolig för att den ska suga fast så man behöver söka hjälp ta bort den.
Jahaaa, då hänger jag med! Blev så fel med hormonella bara, gulkroppshormon är ju också ett hormon liksom. Får inte käka östrogen jag heller, skattar mig lycklig som funkar på Exlutena (ännu ett minipiller) när Cerazetten bara var överjävlig.
Hoppas det funkar bra med Femcap iaf :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Jag har tyvärr inte heller provat femcap men däremot det andra pessaret som går att få tag på. Millex elelr vad det nu heter. Iaf så kände sambon av kanten på det på ett lite obehagligt sätt tydligen. Men iom att femcap är mycket mindre o sitter längre upp tror jag det är ett himla bra pessar. Ska ev prova detta själv när jag fött barn.