Priorin
Jag har tunt hår och skulle behöva lite tips på hur jag kan få det lite tjockare så det kan bli längre. Jag tänkte prova Priorin men vet inte om det funkar riktigt, så har någon testat det och hur funkade det?:)
Men som sagt, tips till tjockare och längre hår!
Enligt vad jag har läst så kan man inte få tjockare hår. Man har ett visst antal hårsäckar och det får man leva med.
Vissa kan sen inte få så mycket längre hår utan har en max-längd. Men om du inte har något emot att få slitet hår så kan du ju låta bli att klippa håret. Men annars fungerar det så att håret växer i cykler på 2-6 år, därefter lossar hårstråt och det kommer nytt. Håret växer ungefär en centimeter i månaden, men det är individuellt. Somliga kan inte få riktigt långt hår heller, på grund av att deras hårcykel är lite kortare.
Håret kan dock bli tunnare och det går att undvika det till en viss del. Så på det viset kan man ju få tjockare hår - men inte tjockare än vad man naturligt har. Om du förstår mitt svammel? :)
- Undvik att färga håret eftersom det tydligen tunnar ut håret, enligt min hårfrisör, samt att jag själv har märkt det och undviker nu att färga håret.
- Undvik att föna håret och låt det självtorka istället.
- Tvätta inte håret varje dag eftersom det sliter mycket på håret.
- Använd hårinpackning.
- Testa med lite huvudmassage.
- Vitamintillskott. Det tar det ungefär tre månader innan man märker någon skillnad, så man får vara tålmodig. Kroppen behöver en allsig kost med alla grundämnena som protein, fett, kolhydrater, vatten, vitaminer och mineraler.
Jag tyckte själv för en tid sedan att jag började få tunnare hår. Det jag gjorde var att göra allt det som jag just räknade upp och började så småningom få tillbaka mitt någorlunda tjocka hår efter några år. Jag tänker aldrig färga håret igen för det var nog den största boven till att mitt hår tunnades ut.
När jag åt Priorin så märkte jag efter nån månad att håret växte snabbare. Eftersom jag redan har ganska tjockt hår så märkte jag ingen skillnad på den punkten dock.
/Christina