Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 34149 ggr
skotty
0

Gula ögonlock?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina ögonlock är gula och har varit det ett tag. Det ser typ ut som om jag har gul ögonskugga.. Någon som vet vad det kan bero på? Har googlat runt lite på det men tänkte kolla här ändå.

ettlitetalias
1

Har du kollat upp levern? Problem med den visar sig ju ofta genom gulnande hy!

Elshira
0

Ja jag tycker inte det liknar någon form av "trötta ögon"/blåa ringar, men det är klart, sådant kan ju te sig olika. Röker du? Det vet jag kan synas lite runt ögonen, men annars kan jag inte komma på något som skulle uppkomma bara sådär (hur länge har du haft det?).

Jag tycker också du ska kolla upp levern, eller rättare sagt ringa och höra med närmsta vårdcentral (eller vårdguiden som man alltid kan ringa) vad de tror det kan tänkas bero på.

Har du inte "alltid" haft så (vissa kan ju ha ringar eller pigment runt ögonen jämt) så så kolla upp det. Alla sorters förändringar har ju en anledning :)

Hakuna matata!

pyromanen
0

Ser nästan ut som resterna av en blåtira Obestämd. Min mellandotter såg ut ungefär sådär några dagar efter hon trillat ner för trappan engång när hon  var ca 1,5 år. Har du råkat ut för något våldsamt?

[Cleopatra]
1

Det ser ut som pigmentering och det kan ha med både hormoner och kemikalier att göra.

Salish
0

Tycker också att det ser ut som ett blåmärke…

skotty
0

#2 Nej jag röker inte och har aldrig gjort det.

#3&5 Nej jag har inte skadat mig. Har inte haft blåtira. Har väl sett ut såhär i något år eller så.

Kanske ska kolla med VC imorgon..

hus-musen
0

Finns en del sjukdomar och brister som visar sig genom gulnande hud där huden är tunn, alltså oftast ögonlock, armveck, knäveck osv.
Eller så kan man vara som jag, jag är kärnfrisk enligt alla tester men gul är jag ändå. Har varit så länge jag kan minnas.

Qui dormit, non peccat

pernillaa
6

Jag har haft problem med järnbrist i många år och då varit väldigt gul runt ögonen på precis samma sätt som du. Kan vara något sånt. Annars kan ju trötthet, alltså samma effekt som påsar under ögonen typ, ge gula ögonlock.
Hör med vårdcentralen.

Ha en bra dag! // Pernilla

natha-mjau
0

Jag har också sådär!
Hittar ingenting som hjälper mot det.. Röker inte eller så precis som TS svarat.

Har inte kollat upp levern..
Känner lite som att "jag får leva med det, har bytt vårdcentral 3 gånger och ingen läkare tar mig seriöst när jag söker vård, så det får vara."