Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 3584 ggr
[Devya]
7

Inåtväxta hårstrån

Jag började använda epilator för några år sedan och jag älskade det. Det gav så underbart resultat att jag tänkte jag går aldrig tillbaka till rakhyveln. Men efter någon månad fick jag ett inåtväxt hår men tänkte inte så mycket på det. Efter något började jag dock få mer och mer inåtväxta hårstrån. Då beslöt jag mig för att lägga epilatorn åt sidan.

Nu har jag kämpat på i ett helt år för att bli av med alla inåtväxta hårstrån som jag fick då jag använde epilatorn. Jag har skrubbat och använt mig av olika medel samt försökt låta håret växa ut ordentligt på vintern. Idag såg jag att alla hade försvunnit på mitt ena ben! Nu har jag endast några kvar på mitt andra ben men äntligen mår jag bra. Jag har nämligen inte vågat visa mina ben över huvud taget den här sommaren. Det är otroligt hur dåligt jag har mått över en sådan sak men det har verkligen inte sett snyggt ut.

Nu lär jag bara använda rakhyveln fast det är jobbigt då håret växer ut så snabbt sen igen. Men den metoden fungerade i över 15 år utan att jag fick kämpa med inåtväxta hår, så det är det värt.

Är det någon annan som har haft det här problemet av att använda epilatorn, rakhyveln eller vaxning? Vad gjorde ni isåfall för att bli av med det?