Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 4112 ggr
Inaarah
0

Snabbt råd

Har idag fått mens, och jag jobbar på simskola. Är alltså i vattnet (havet) ungefär fem timmar, med våtdräkt. Frågan är hur jag ska sköta detta med mensskydd? Som tur är är det helg snart, och då har jag de värsta dagarna med mest blödning, men fortfarande har jag morgondagen kvar… Och resterande dagar nästa vecka.

Så, min fråga är alltså - hur skulle ni gjort? Det är väldigt opraktiskt att springa och byta tampong, då det inte finns någon närliggande toalett och därmed är hygienen svårskött. Till råga på allt är en våtdräkt både svår att få av och på… Tror ni det funkar att ha samma tampong mellan 9-12.30, och byta på lunchen?

citytjejen
1

Jag hade haft tampong under de 3,5 timmarna som det gäller om jag förstod dig rätt. Om du inte blöder supermycket så lär det funka utmärkt att göra så. :)

/Christina

Inaarah
0

#1: Toppen! Tack för ett snabbt svar. Känns dock lite obehagligt och rätt ohygieniskt, tänker jag, i och med att jag ska i och ur vattnet och så vidare. Men, smällar man får ta. ;) Kan förmodligen ordna så jag slipper bada mer än den stunden, vilket förenklar det hela.

Denna kommentar har tagits bort.
Inaarah
0

#3: Tack för tipset! Ska kolla in detta. Glad