Ge blod
Idag gav jag blod för andra gången i mitt liv. Det känns bra att ge blod speciellt då de behöver min blodtyp. Men det kan hända att jag inte får ge blod igen eftersom jag svimmade den här gången samt att jag förra gången tänkte svimma då jag vaknade mitt i natten och skulle på wc.
Någon annan som ger blod och som har svimmat? Känns lite pinsamt. Sen vet jag inte hur pass bra det är att ge blod just innan man ska få sin mens, hmmm… Men det stod inget om det i pappren så kanske det är ok.
Jag får inte ge blod, har för mesiga blodådror. Var där en gång, och det kom fram 3 personer och kollade. Sa att chansen var för stor att mitt blodflöde inte skulle räcka till så de skulle bli tvunga att slänga blodet.
_No way! Yes way!
#1 Ahh, det var ju synd. Jag kunde inte ge blod tidigare för att jag vägde för lite men då jag nu kan så ska jag passa på. Skulle hoppas att det finns en hel del människor där ute som kan och ger blod. :)
#2 Ja, de sa "kom tillbaka när du fått barn" (en hint om att jag behövde träna upp mina armar…). Jag vägde en sådär 10-15 kilo mer än vad jag gör idag, så undervikt var det inget problem med då 
_No way! Yes way!