Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 34332 ggr
CelsiusT
2012-06-22 16:12
37

Sprutorgasm?

Har du (kvinna) någon gång haft en sprutorgasm? Var det skönare/hur var det? Kan man "lära" sig att få en sprutorgasm?

Medarbetare på westernridning.ifokus

ettlitetalias
2012-06-22 19:34
0

Ja det har jag! Det var annorlunda, det ar val det enda jag kan saga riktigt… Var en speciell kansla som gick genom hela kroppen liksom.

Och man kan definitivt lara sig!! Finns manga artiklar och filmer med instruktioner, bade for kvinnan och mannen :) Jag ar sjalv i mitt "larandestadie" och har bara haft en an sa lange, men vi hoppas pa fler nar tekniken sitter battre och jag lart mig slappna av mer och sluta tanka att jag ska kissa pa mig :P

CelsiusT
2012-06-22 19:49
0

#1 Okej, spännande. Är det värt att testa? Kan man liksom styra själv om det ska bli sprut eller vanligt?

MissInAction
2012-06-22 21:52
0

Jo det känns annorlunda. Väldigt bra sätt att beskriva det Flört
Det känns djupare liksom, känslan sköljer över hela kroppen. Det känns liksom avslappnande och befriande. Låter flummigt kanske.
Och ja, man kan absolut lära sig! Övning ger färdighet, heter det ju Glad
Det som hjälpte mig och gav effekt direkt var speciella G-punktsstavar. Jag köpte en i silikon, som var liksom lagom mjuk. När jag upptäckte att jag kunde få sprutorgasmer så köpte jag en annan, LELO Gigi, den är hårdare men där kan man komma på några ögonblick, den är väldigt effektiv Oskyldig

Som jag har förstått det så finns det lite olika sätt. En del verkar kunna få sprutorgasm med hjälp av klitorisstimulans, medan andra behöver stimulera inifrån, G-punkten. Så jag tror, men vet inte, att man styr själv beroende på om man kommer åt G-punkten eller inte. 

Jag köpte Orgasmboken för flera år sedan, sträckläste den och började göra knipövningar som beskrevs i den. Jag märkte en skillnad direkt. Som gammal hästtjej så har jag tränat upp bäckenmuskulaturen hyfsat men detta är ändå "färskvara" som man får lov att underhålla. 
Numera kan jag knipa mig till orgasm, men då blir det en "vanlig" orgasm, även om den känns djupare än med klitorisstimulans.  
Denna typ av träning är till stor glädje rent allmänt när det gäller njutning och orgasmer, tycker jag. Den enklaste övningen man kan göra är ju att "knipa av" strålen när man kissar.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

CelsiusT
2012-06-22 22:00
0

#3 Jag kan också knipa till mig en orgasm =P Men skulle vara spännande att få en sprutorgasm en gång =P Får väl helt enkelt läsa på lite och öva.

MissInAction
2012-06-22 23:08
2

Grattis Flört

Ja gör det. Läs på och öva, öva öva. Jag rekommenderar verkligen Orgasmboken också, den finns som pocket i säkert varenda bokaffär.

Förresten, gå på toaletten alldeles innan om du har möjlighet, så slipper du tänka att du kommer kissa på dig…. när du sedan känner det som att du blir väldigt kissnödig så är du på rätt väg!! Då är det bara att fortsätta, och liksom "pressa ut" det när du känner att du närmar dig, det känns kanske märkligt i början men det kommer vara värt det.

Kluring om Ryssland

Viccan92
2012-06-26 00:53
0

Någon som kan förklara för mig mer om vad en sprutorgasm är?

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

MissInAction
2012-06-26 10:43
0

Ska se om jag minns utan att läsa innantill. När g-punkten stimuleras - du känner den på insidan av främre slidväggen, någon centimeter in, ungefär som en liten bulle eller även "svamp" har den beskrivits som, till konsistensen - stimuleras körtlarna där till att producera och släppa ifrån sig en vätska. Den här vätskan är klar och så gott som luktfri och det är inte urin. 
G-punkten ligger nära urinblåsan och antagligen är det därför som det kan kännas som att man håller på att kissa på sig precis innan vätskan kommer ut. När det sedan sker så upplever de allra flesta en lättnad, man känner hur vätskan kommer ut och många, men inte alla, upplever orgasm. 

Här har vi annars en förklaring på wikipedia Glad
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnlig_ejakulation

Kluring om Ryssland

Anonym
Anonym
2012-06-26 11:12
4

Efter den beskrivningen blev jag inte sugen på att testa :) Känns som man pissar på suig, inte säkert man får en orgsm och man utsöndrar vätska i ganska stor mängd.. Njä, inget för mig :)

MissInAction
2012-06-26 12:04
1

Stor och stor… en tesked, stod det i texten. Kan bli mer, säger jag. Som sagt, det är inget smutsigt och det luktar inte illa, och det känns otroligt skönt, som en välgörande befrielse, så det är väl upp till var och en att bestämma om de vill uppleva det eller inte Glad

Kluring om Ryssland

Viccan92
2012-06-26 13:53
0

Hm då kanske jag har upplevt det. Min fästman är väldigt duktig på att hitta g-punkten.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

JohannaEkroth
2012-06-26 15:39
1

Det är skillnad på orgasm och sprutorgasm. Själv har jag svårt att få sprutorgasm när partnern är inne i mig, men vanlig orgasm kan jag få.

Känner mig heller inte helt tillfredställd förrän jag har fått sprutorgasm…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

patronsaint
2012-07-20 13:54
1

Har alltid undvikit att få sprut orgasm för att jag på något sätt har fått för mig att killar tycker det är äckligt. Min karl har dock hjälpt mig extremt mycket på den fronten. Han brukar ge mig vanlig orgasm innan samlaget och då får jag nästan alltid sprutorgasmer under själva samlaget sedan. Ibland flera gånger Oskyldig men får dock inte vanlig orgasm under samlag :-(

I want to be like the patronsaint of reality.

[Devya]
2012-07-20 14:16
1

Hmm, jag undrar om det är det som jag har haft "problem" med alla gånger jag har haft sex i så fall.

Jag har inga problem att komma då vi har sex. Det har alltid kommit väldigt lätt för mig, vanlig in och ut fungerar mer än väl för mig. Ibland har jag dock känt att jag har blivit kissnödig, speciellt då vi har doggy style (trots att jag går alltid på wc innan). Då måste jag lägga min hand mellan benen, som ett stöd och då försvinner känslan, oftast. Efteråt då ja ska på wc är jag inte alls kissnödig och det är även svårt för mig att kissa.

Jag vet inte om jag skulle våga att "släppa taget" de ggr jag känner sådär och det är ändå inte en speciellt trevlig känsla så jag vet inte, hm… Kanske det inte ens skulle bli en sprutorgasm utan något helt annat, typ att det faktiskt trycker mot blåsan som gör att jag känner mig kissnödig.

patronsaint
2012-07-20 14:30
0

#13 precis som du säger har jag med haft det och tyckt att det är väldigt obehagligt men nu när jag är "tryggare" i det är det mycket skönare faktiskt!

[Devya]
2012-07-20 14:36
0

#14 Nu då jag läser ditt inlägg igen så känns det väldigt bekant. För enda gången jag känner av den där känslan är om jag först ha fått en orgasm.

Det brukar vara så att killen min låter mig komma först och sen är det  hans tur och det är då som jag brukar känna av den där jobbiga känslan. =/

Hmmm… kanske borde testa ikväll och se hur det går. Men tror jag endast skulle våga släppa taget om det sker i duschen men jag avskyr duschen för jag tycker jag blir lite "numb", alltså beröring känns inte lika mycket under rinnande vatten.

patronsaint
2012-07-20 15:27
0

Jag pratade med min karl och frågade vad han tyckte om det hela. Fick svaret att han tyckte om det och "jag vet då att du har fått komma så då kan jag med komma". Den inställningen fick det att lossna helt för mig :-) Och det är speciellt vi dogy som jag får det eller typ missonären men med benen på hans axlar och typ tar stöd med min händer mot honom.

Testa :-) Är ju inte direkt syndafloden som kommer ^^

[Devya]
2012-07-20 15:36
0

#16 Jag tror att jag ska faktiskt testa och se, hehe. Det är ju lite spännande. :)

CelsiusT
2012-07-20 18:50
0

Har sett en sprutorgasm på film en gång, men vet inte hur man vet om man får det. Hur mkt brukar det spruta och på vilket sätt? Hur upplevs en sprutorgasm och hur kännetäcknar man den så man vet att det är en sprutorgasm man får?

Karmatarerskanise
2012-07-20 18:52
0

#18 Det har jag också sett. Den jag såg var som en fontän, och inget jag skulle vilja utsätta någon för :P

CelsiusT
2012-07-20 18:55
0

#19 Ja det jag såg sprutade ner hela kameran. Men frågan är om det alltid är så det ser ut?

[RMSLiners]
2012-07-20 20:34
0

Jag säger kort och gott nej eftersom jag aldrig någonsin haft orgasm på något sätt. Men fliker in ett tass avtryck för intressant läsning.

#15 Doggy och kisskänslan har du två allternativ, att du antingen är kissnödig eller att det är din g-punkt han når hela tiden. har du tömt blåsan innan så är det med största sannorlikhet g-punkten du känner.

Tina-A
2012-07-21 07:24
0

#19 & #20: det är olika hur mycket som kommer men oftast är det någon tesked-matsked med vätska som kommer. Ibland kan det spruta lite och ibland bara rinner det försiktigt ut :-) i porrfilm (är det där ni sett?) är det vanligt att man placerar in en liten grej med vätska i slidan som sen verkligen SPRUTAR ut! Men glöm inte att porr allt som oftast är långt ifrån verkligen ;-)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

CelsiusT
2012-07-22 18:37
0

#22 Nej faktiskt inte i porrfilm utan i undervisningsfilm om sex och just det avsnitet handlade om orgasmer.

Men vad är då skillnaden på en sprutorgasm och en vanlig orgasm? Vad är det som kännetecknar en sprutorgasm och hur vet man att man fått en?

Karmatarerskanise
2012-07-22 18:44
0

#23 Det som kännetecknar en sprutorgasm är ju just att man sprutar. Det kommer mer än vid en vanlig orgasm.

CelsiusT
2012-07-22 19:03
0

#24 Men #22 skriver ju att det ibland bara rinner ut?

hus-musen
2012-07-22 21:17
0

#25 Det är individuellt, oftast blir det bara blött och rinner , men det kan spruta oxå. Men inte sånna där extrema 3 litersmängder man kan se på film.

Qui dormit, non peccat

Tina-A
2012-07-22 21:33
0

#25: ja, alltså det måste ju absolut inte spruta bara för att det heter sprutorgasm. Kännetecknet är väl att det kommer vätska från urinröret helt enkelt, typ :-) man måste inte ens få en orgasm samtidigt som det kommer ut så det är väl lite svårdefinierat.

Karmatarerskanise
2012-07-22 22:29
0

#27 Fast då pratar vi ju inte längre om denna orgasm. För att man ska kalla det sprutorgasm ska man komam samtidigt som det kommer vätska.

MissInAction
2012-07-22 22:44
2

Säg kvinnlig ejakulation då? Som många sexualupplysare säger. Då nämner man inget om orgasm, och det spelar ingen roll om man får orgasm eller inte, utan det är själva ejakulationen som åsyftas.

Man kan få g-punktsorgasm utan att det kommer någon vätska att tala om och det kan spruta eller sippra ut vätska men inte få någon orgasm också - finns alla varianter Glad

För mig känns det iaf mycket djupare med denna typ av orgasm och själva "utlösningen" känns behaglig. Inte otäckt alls. Men det är ju smidigt om man har någon handduk eller leklakan.

Kluring om Ryssland

CelsiusT
2012-07-23 09:54
0

#27 Kommer det från urinröret?

När vi har riktigt bra sex och jag är riktigt upphetsad och han stimulerar min g-punkt (med finger eller penis) då blir det gigantiskt vått där nere. Så vått att det rinner över och det blir verkligen plaskblött, känns som en störtflod som rinner och vi måste alltid ha papper tillhands för att torka efteråt. Har alltid haft lätt att bli våt, men det brukar vara under förspelet. Med den här killen så blir jag våt under förspelet och sedan tillsammans med orgasmen så blir det plaskvått. Men tror inte det kommer från urinröret nånting. Känner dock i samband med g-pinktsstimuleringen igen kissnödighetskänslan som ni beskriver.

Tina-A
2012-07-23 12:30
0

#30: ja, när man får "sprutorgasm", hur svårdefinierat det än är (ejakulation är ju ett bättre ord som 29 skrev!) så kommer det alltid från urinröret ju :-) man kan ju bli väldigt våt från slidan och det skiljer sig ju från person till person, några blir våtare än andra :-)

Tina-A
2012-07-23 12:32
0

Alltså att man blir våt i slidan har inget med ejakulationen att göra, det är så jag menar :-) man "sprutar" alltid från urinröret.

CelsiusT
2012-07-23 15:29
0

#32 Det är alltså urin som kommer? Eller vad annars skulle kunna produceras och komma ut i urinröret och varifrån kommer isf det?

MissInAction
2012-07-23 15:34
0

Det är inte urin som kommer vid kvinnlig ejakulation!

Jag funderar på om det verkligen stämmer som du säger, Tina-A, att det kommer från urinröret. Det jag hört och läst är att det är körtlar som producerar den här vätskan. Vilken väg den sedan tar ut, det vet jag dock inte Obestämd men det är inte urin! Det känner man om inte annat på doften. Den smakar inget eller möjligen sötaktigt, säger de som provat. 

Grattis! Skrattande

Kluring om Ryssland

JohannaEkroth
2012-07-23 15:38
0

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Tina-A
2012-07-23 19:14
0

#33: nej, det är inte urin. Det är ejakulationsvätska :-) det kan finnas något spår av urin men det är inte rent urin som kommer. #34: jo, det kommer från urinröret :-)