Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmammarollen
Läst 3454 ggr
ulricaso
0

Gravid?

På måndag är det en vecka sedan min pojkvän råkade komma i mig. Två dagar innan det hände slutade min mens. Under den här veckan har jag inte riktigt känt mig som vanligt. Först och främst har jag hela tiden den där konstiga känslan i magen. Det är ingenting som gör ont fysiskt eller så, men jag känner i hela mig att någonting är annorlunda. Sedan har jag även känt mig lite extra svängig i humöret. Jag har haft lätt för att börja gråta, vilket inte är likt mig. Dom senaste dagarna har jag behövt kissa oftare än vanligt. Även efter jag har varit på toa så försvinner inte den där känslan av att vara kissnödig helt. Tidigare idag kände jag mig även lite illamående. Jag är inte så bra på det där med vilka dagar man kan bli gravid osv. Men är det inte lite tidigt att kunna bli det bara två dagar efter mensen? För säkerhets skull ska jag köpa ett test nu idag, så får vi väl se vad det visar. Är det negativt så testar jag mig en gång till om några veckor, för att vara på den säkra sidan. Men vad tror ni, kan jag vara gravid?

hus-musen
2

Du är troligtvis inte gravid, störst risk/chans för att bli gravid har du när du har ägglossning, vilket är ca 10 dagar före mensen. Annars så gör ett test om inte din mens kommer om 3 veckor, det kommer inte att visa något nu för det är för tidigt.

Det är för övrigt för tidigt för att känna några graviditetssymtom, låter snarare som att du fått en lätt urinvägsinfektion pga sexet, man är känsligare i underlivet direkt efter mensen. 
Jag vet att det finns dem som påstår att de kan känna från den sekund de blev gravida, men det betvivlar jag.

Qui dormit, non peccat

JossanH
1

Du borde inte haft ägglossning bara 2 dagar efter avslutad mens, så risken att du nu är gravid tror jag är ytterst liten. Det du kan göra är att vänta tills du gått över tiden utan att få mens eller så kommer mensen som vanligt. Tror också det kan röra sig om urinvägsinfektion..

Sajtvärd på Iller.ifokus

[vaniljen]
0

Testa dig och förhoppningsvis är du inte gravid. Tänk på att du kan ta ett akut ppiller nästa gång det eventuellt händer.