Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 5906 ggr
[Älskamig]
2012-07-10 23:05
0

Vaxa.

Jag är så extremt trött på röda prickar, hår som snabbt växer ut, stubb etc. Ja, ni vet väl själva? 

Hur som, jag vill vaxa! Särskilt kring 'nedre' delen. Men då undrar jag, om man ska vaxa blygdläppar (om det ens går?) eller runt analen, kan man köra på det vaxet man brukar använda vid bikinilinjen? Eller vilket ska man ha?

Jag har inte mycket pengar, så tänkte köra på något av Veets vaxning.  

Och nej, RFSU's intimrakningsgelé fungerar inte så bra.

XeZafir
2012-07-12 17:29
0

Har rakat mig på de "nedre" delarna i alla år. Men aldrig provat att vaxa. Kan inte tänka mig utan att det går bra…men attans så ont! :)

Är man modig nog så blir det nog bra så lycka till!

[Devya]
2012-07-12 17:48
0

Hmm, jag brukar inte ha några större bekymmer. Visserligen växer det ju ut snabbt då man rakar men jag tycker det är bra så får man variera lite på ens look där nere.

Sällan det kommer prickar om jag är försiktig då jag rakar mig. Väldigt knepigt att förklara den där tekniken jag använder mig av vid rakning, men man ska inte gå för hårt på för då blir huden irriterad direkt.

Men försök bara med någon av Veet produkterna. Oberoende vad man använder så brukar huden bli irriterad på ett eller annat sätt, speciellt om man har extra känslig hud som typ jag har. Jag tror att det inte egentligen meningen att man ska ta bort håret, men man får väl bara drömma om att det skulle bli populärt att vara hårig som kvinna.:)

Sen om du rakar eller vaxar dig så kan du efteråt använda en produkt som är just till för att minska hudirritationer. Jag har skaffat hem sådan för att förebygga inåtväxt hår och prickar. Den fungerar i alla fall riktigt bra. :)

[silkesnosen]
2012-07-12 23:25
0

Jag vaxar bikinilingen o lite kring analen, funkar. Efter brukar jag dra på alsolsprit.

hus-musen
2012-07-13 23:14
0

Ska du vaxa alltihop så ska du ha ett speciellt vax, tror veet har ett brasilian vax oxå.

Qui dormit, non peccat

Elshira
2012-07-15 03:33
0

Vet att det låter pinsamt, men jag tror det är bäst att gå på salong om man ska vaxa hela köret.

Det är ju viktigt att både kunna hålla emot och dra i rätt vinkel vilket är rätt svårt att göra själv. Och skönt lär det ju knappast vara.

Jag har i.af planerat det… Nån gång… Ska bara hitta någon som gör det med :P

Hakuna matata!

hus-musen
2012-07-15 12:20
0

Hitta någon som gör det är ju lätt, alla skönhetssalonger mer eller mindre gör det :) Hitta modet att faktiskt gå känns svårare för min delTungan ute

Qui dormit, non peccat

ettlitetalias
2012-07-15 19:18
0

Jag skulle sla ett slag for epilering om man vill dra ut haret dar nere! En storre engangskostnad visserligen, men absolut mycket billigare i langa loppet. Enkelt att anvanda ocksa, och man slipper sitta med en massa vax fastkletat dar nere som man inte far bort hur mycket man an sliter och drar ;)

[Devya]
2012-07-15 19:54
0

#7  Huden är ju ännu mer känslig där nere så det finns en risk för att man sliter sönder huden lite mer. Med andra ord kan hårsäckarna bli väldigt inflammerade och så kan man få sår och till slut ärr som inte vill gå bort.

Om du har känslig hud och inte tål smärta särskilt bra så skulle jag inte rekommendera att epilera underlivet. Men man kan ju testa på ett litet område för att se hur det blir och sen om det är bra även några dagar efteråt så kan man väl ta bort resten.

[silkesnosen]
2012-07-15 20:08
2

Jag har testat att epilera bikinilinjen, fasen vad ont det gör.

XeZafir
2012-07-15 21:56
0

De röda prickarna kan komma av att du har samma hyvel till alla rakområde. Det ska du helst undvika, pga bakterier, för de finns överallt alltid, tyvärr!

Lycka till!