Svettas
De senaste åren har jag börjat svettas något enormt. Jag är lite över 40 år. Jag tog hormon-prover för tre år sedan och sköldskörtel och dom var bra.
Men det är hemskt jobbigt! Jag tycker att jag även börjat lukta mera svett. Förut när jag svettades var det mer som vatten som inte luktar så mycket.
Tex idag har jag duschat två gånger
för det är så fuktigt ute. Det går åt massor med kläder hela tiden.
Jag svettas mest i hårbotten, nacken, ansiktet, under brösten och lite under armarna.
Är det fler som har det jobbigt som jag?
Jag har provat Absolut Torr och den funkar inte på mig. Jag har provat puder av olika slag, dom kanske hjälper ett litet tag bara och man kan ju inte ha puder i nacken och ansiktet och hårbotten.
Har ni tips åt mig? Hur håller man sig kall??? Hjälp
Du har nog kommit in i klimakteriet.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Just det, svettas även mellan benen!
I ljumskarna… fy vad jag hatar svett.
Pelle, Proverna var ju bra för några år sen när jag hade likadant.
Jag tycker ändå att det är värst i hårbotten, nacke, hals och ansikte 
En snabb lösning är att skölj handlederna under kallt vatten. Du kan också ta en handduk och sätta den under kallt vatten och sen lägga den mot halsen. Det svalkar för en stund då det är som värst.
De delar av kroppen som är mest känsliga för temperatur är hals, midja, handleder, fotleder.
Sen har det varit otroligt fuktigt äckligt väder på sistone, med en luftfuktighet på 88%, åtminstone här i Finland. Då känner man sig extra klibbig och svettig.
Devya, Ja väldigt fuktigt. Fukten sätter sig på huden och öppnar porerna så man svettas mer 
Svett luktar ju inte vad jag vet, det är bakterier på huden som gör att det börjar lukta. Så jag tänkte om man kan köpa antibakteriell tvål och duscha med. Kan det vara en lösning mot lukten?
Usch vad jobbigt för dig.. är gravid och får sjuka svettningar emellanåt. Tycker själv att det är mest plågsamt i hårbotten och mellan benen.. Mitt tips, som funkat bäst på mig dessa kladdiga dagar, är att ta ett bad ute så länge som möjligt så svalkan håller i sig ett tag. En kall dusch har inte samma verkan.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det finns små handfläktar som kan vara skönt mot ansiktet och nacken.
Känner också sådant och är låååångt ifrån klimakteriet (20 åt gammal). Jag vågar knappt ta av skorna hos folk. Skäms något fruktanstvärt! Funderara på att ta hjälp av botox som ska göra så att man inte svettas så mycket. Fast frågan är om det hjälper till fötterna. Tycker dock inte jag svettas så mycket. Får ingen vätska utan det bara luktar..
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Hormonstörningar kan vara en orsak, dvs graviditet, klimakterie, vissa sjukdomar som stör inre organ, stress, övervikt mm.
Är du 40 med de problemen så skulle jag oxå misstänka klimakteriet faktiskt. Låter rätt likt på beskrivningen vad jag hört andra kvinnor berätta. Prover visar inte alltid hela sanningen så man kan inte lita 100% på dem.
Tidigare besvär kan även förvärras pga klimakteriet.
Överaktiva svettkörtlar kan man ha, och det kan vara ärftligt, så om du har haft problem sen barnsben alt sen tonåring så kan dt vara något sånt oxå.
http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Overdriven-svettning/
Här finns lite mer info om vad man kan göra http://www.rynkor.info/se/svettproblem
Qui dormit, non peccat