Tips för att komma
Jag och min pojkvän låg i sängen för några dagar sen och pratade allmänt om sex och han blev förvånad när jag sa att jag aldrig kommit under sex. Han tyckte inte alls att det kändes rätt eftersom han själv hade tyckt det var jobbigt att inte kunna komma, jag själv har inget problem med det men visst vore det väl skönt att kunna komma under sex.
Vi pratade om det och han frågade vad jag gillade, men jag vet verkligen inte!
Nu har jag väl fått någon slags spärr att jag "måste" komma, men känns svårt att komma när jag inte ens själv kan göra det skönt för mig, tänder inte på något sätt alls att röra mig själv.
Vet att det är vanligt bland kvinnor att ha problem med att komma första gången och har sökt runt lite, men tänkte höra med alla kloka kvinnor här och se om ni har några tips att dela med er av? 
Tyvärr inte. Andra gången jag hade sex med min pojkvän så kom orgasm på orgasm så jag låg och skakade i flera minuter.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Att känna några "måsten" är defnitivt inte någon bra början i alla fall, så lägg ner det och prata med killen om det så han är helt med på att det är nerlagd. Nästa steg att ni tillsammans (lekfullt och kärleksfullt) ger er tid att lära känna din kropp lite bättre och hur olika saker känns för dig och hur det blir bättre - INTE med ett utstakat mål: orgasm under sexet uten för att det ska vara så skönt som möjligt "just nu". Du kan försöka träna i att vara helt närvarande i hur det känns och njuta hur det känns "precis nu" (inte på väg mot nåt och "nåt kanske händer" utan koncentrera dig helt på att känna efter och njuta nuet).
Jag har förstått att det även finns tjejer som alldrig får orgasm av samlag, och om du fungerar så, då är det ju bara för din pojkvän att acceptera (och se till att ha skönt på andra sätt)

Det är ju inte alla som kan få orgasm under sex, en del behöver annan stimulering av tex fingrar, mun, vibratorer mm
Har aldrig haft problem att få orgasm, så har inte så många tips att ge.
Qui dormit, non peccat
Jag har inte haft sex med min nuvarande pojkvän för vi har distansförhållande, men vad jag vet så vill han göra allt för mig och är själv orolig att jag inte ska tycka det är skönt. Är oskuld och tänder inte när jag pullar mig själv i slidan, och är därför orolig att inte komma eller tända vid "vanligt" vaginalt sex heller..
#4 Inget att oroa sig för! Ni får väl (om ni får lust och vill) testa hur det känns och vad ni båda gillar!
Man har inte särskild mycket känsel vid slidingången, så jag tycker inte det låter konstigt alls om du inte känner så mycket där. en snopp är rätt mycket större än ditt finger dock, så det kan kännas helt anorlunda än ett finger, speciellt om du kan hitta och använda de muskler du har som kan "krama" om honom. Om inte det funkar för dig, så finns det ju så mycket annat skönt man kan hitta på!
jag ger rådet att försöka med lååååångt förspel där man verkligen tar tid på sig innan man har samlag
med kyssar smek och så vidare och känner efter vad är skönt och vad är inte….
4# jag tror det är rätt få kvinnor som kan få orgasm av samlag 
själv får jag det enbart ibland vid samlag och då endast om jag har fått orgasm tidigare vid förspelet
kanske är en idé att han ser till att du får orgasm innan ni har samlag?
Intressant tråd! Har exakt samma problem som TS så jag ser också fram emot tips! :)
Om det känns som att du "måste" komma vid samlag, då undrar jag om det är så att han behöver bekräftelsen på att han är en bra älskare snarare än att han vill göra det skönt för dig? Jag menar om det inte är du som egentligen saknar det eller efterfrågar det och kanske inte ens vet om det är möjligt för dig att få vaginal orgasm.
Självklart kan man inte vete vad man gillar från början, när man inte provat saker än, det får man ta reda på. Och vara ärlig och kommunicera till honom vad som är riktigt skönt och vad som inte känns så mycket. - Lära känna både sig själv och varandra.
För mig dröjde det ett par månader innan jag fick vaginala orgasmer vid samlag. I början tror jag att jag liksom förväntade att själva beröringen inuti slidan (fram o tillbaka) skulle framkalla nånting magiskt eller kännas väldigt mycket ungefär som när man smekar klitoris, men det hände ju inte!
Det som senare istället hände var att trycket eller stöterna långt inne fick saker att hända. När jag var mycket upphetsad och hade släppt alla spärrar o kontroller och lät mig själv vara "ett djur", helt uppslukat av det jag höll på med och hjärnan helt bortkopplat. Att släppa fritt ljudet var en stor hjälp till att även släppa annan kontroll. Pojkvännen o jag var i en stuga på ett ödsligt ställe där garanterad ingen kunde höra oss och vid något tillfälle råkade jag låta en del. Han sa sen att han verkligen gillade när jag lät och uppmuntrade mig att låta. Det gjorde jag sen 
För mig så varierar det enormt! En del dagar så kan jag komma bara av samlag. Då brukar jag se till att kröka höftbenet mot min mage, det ger bäst effekt för mig då han kommer åt g-punkten. Andra så krävs det närapå en halvtimmes stimulans med vibratorn för att komma nånstans alls.
Rent allmänt så är det "svårt" för kvinnor att komma bara genom samlag. Innan man lärt känna sin kropp helt och vad (och när) saker tänder en så är det nästintill omöjligt att planera.
#9 angående det med att "känna sin kropp helt" så kan man mycket väl tro man känner sin kropp helt för stt sen 10 år senare upptacka nya saker! Så sluta inte vara nyfiken!!!
För mig är det viktigt med ett långt förspel. Eller inte långt, men rätt. Det kan börja redan med att han har bytt i diskmaskinen när jag kommer hem och att han plockat undan så allt är snyggt och städat. Då tycker jag att han är lite extra gullig och då vill jag krama på honom. Sedan kan det gå över i att man busar lite i sängen/soffan och buset kan gå över i att han tar i mig och ger mig komplimanger. Först då är jag klar för att han ska kunna börja pilla på mig. Sedan vill jag helst ha en orgasm, eller nästan-orgasm innan vi har sex. Då är sexet otroligt skönt och efter en stund så pilla rhan samtidigt som han är inne och då når jag höjdpunkten.
Om han inte är gullig i förväg så är det inte särskilt skönt om han går på och börjar pilla. Så då får man göra annat en stund först. Tex kan jag få honom att komma först. Eller så får man hitta vad man tänder på och antingen göra eller prata om det.
Men för mig är det iaf viktigt att vara rejält igång innan man börjar, annars är de tinte alltid som jag kan komma av sex, eller av att pilla heller för den delen.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#8 Inte alls så att jagt måste komma, men vore ju trevligt om man kunde det. Pratade om det senast igår med min kille och han blir väl besviken att han inte kan göra det bästa för mig, även om jag är mer än nöjd med vad vi har nu. Kan väl bero på att hans ex verkade komma hur ofta som helst under ett samlag så han kanske vant sig vid det, men det handlar inte alls om att han ska vara "en gud" i sängen eller så, utan mer att han vill att jag ska kunna komma eftersom han själv vill komma under samlag. :)
#11 Tror vi ofta skippar förspelet, eller kör det snabbt, det inte bara pga honom utan jag gillar när det är "fart" i det hela, får testa att dra ut lite på det!

#10 Bra påpekat, samt att det kan ändras under livets gång också, vad som gör en kåt under en period av sitt liv kanske inte alls är trevligt ett tag senare :)
#12 Som kören säger - "måsten" är förödande. Många killar och tjejer har synen att orgasm är finalen, punkt slut. Så behöver det ju naturligtvis inte alls vara, även om det är kul.
Bara in-och-ut-sex är någonting som få tjejer kan komma av, de flesta får orgasm när klitoris är stimulerad på något sätt - hud mot hud i ställningen, fingrar, vibratorer…
Kommer du när du onanerar så kan man ju få ett litet hum om vad som triggar en orgasm, så det kan man ju prova när lusten faller på.
Mitt tips är faktiskt att vara lite självisk, fokusera på vad du tycker är skönt. Favoritställningen och en liten vibrator kanske? Krasst sagt, ta ansvar för din egen orgasm. (låter nog lite värre än vad jag menar, missförstå mig rätt nu ^^ )
(Gillar du inte långa förspel så skippa det, själv blir jag uttråkad och blir mindre kåt av det - gör som ni vill :P )
Lååångt förspel. Jag trodde jag inte kunde men den senaste killen jag träffar är så bra på att hångla och vi är så kåta på varandra så plötsligt kommer jag som bara tusan. Bara för att jag är så kåt liksom, av honom. Man behöver inte fokusera på tekniker osv tycker jag.
#14 Håller med dig. Jag gillar i vanliga fall det där med pang på. Men har då väldigt svårt att komma. Därremot när man blir riktigt kåt så är det mkt lättare att komma.
jag hade samma problem tidigare tills jag tog fram min allra vildaste fantasi mitt under sexet (alltså bara i huvudet) och ja, då bara gick det. så mitt tips är att använda din favorit-fantasi, kanske känns lite konstigt först men för mig hjälpte det även om jag kände lite "skuld" över att min sambo inte var delaktig i fantasin 
För många kan det hjälpa att "ta kommando" och styra hastighet, vinklar osv.
TS,
Du har fått många fina tips här! Testa det som du tycker verkar vettigt eller spännande 
Jag skulle vilja rekommendera en både rolig och nyttig bok som heter Orgasmboken. Finns på The Pocket Shop och i de flesta bokhandlar, eller som här, på nätet.
I boken finns lite anatomi och lite psykologi kan vi kalla det, och mycket tips och övningar. Knipövningar t.ex. är jättebra för kvinnor att göra för det stärker musklerna så att man dels förebygger urinläckage (men man måste naturligtvis fortsätta träna musklerna) när man blir äldre, och i och med att musklerna blir starkare, så kommer man också att kännas tightare och det upplever många kvinnor känns skönare. Och man har som kvinna lite mer kontroll också 
Så i många övningar behöver du inte ens ta på dig själv, om du inte vill. Fast chansen är väl att du hetsar upp dig själv med knipövningarna, hihi…
Fast som sagt, vi är alla olika. Av hundra olika så kan man nog säga att det finns hundra olika sätt att nå tillfredsställelse. Och det fina är att det är du som har äran att ta reda på vad du själv tycker om.
Det här låter extremt klyschigt, jag vet, men se din kropp som ett tempel - behandla den väl, var lyhörd för varje liten sensation… hur obetydlig den än kan tyckas, så kan det växa sig starkare. Och framför allt, ingenting är förbjudet, fel eller konstigt - så länge du njuter, eller ni njuter, och ingen blir tvingad eller skadad
Något som i frågespalter och frågeprogram brukar tas upp är vad man kan kalla "polarsex" eller var det polariserat sex? Nånting sånt. Till exempel för heteropar, att i förspelet så koncentrerar man sig först på tjejen så att hon får njuta och om hon vill och kan, också får orgasm - och sedan fortsätter man med killen, antingen genom onani, oralsex, leksaker eller samlag… vad man nu vill. Detta har ett par fördelar - dels så blir de flesta kvinnor fortsatt tända efter en orgasm, och vill ha mer (och då är det ju bara att köra
) och dels så kan eventuella spänningar eller prestationskrav hos mannen släppa eftersom han vet att kvinnan redan har fått njuta. Detta hindrar ju iofs inte att kvinnan fortsätter njuta, men du fattar!
Själv är jag inte så lyckligt lottad att vaginala orgasmer regnar över mig, det har hänt ett fåtal gånger, men ofta njuter jag tillräckligt ändå för att jag inte ska sakna det - och sedan finns ju tunga och leksaker etc.
Ett annat hett tips är att leta upp G-punkten. Det förutsätter förstås att du tar på dig, eller snarare inuti dig. Men det är lätt värt det när du hittar den! Om detta står det också i Orgasmboken 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Ja det är inte alltid lätt. För mig blev sexleksaker vändningen.
Jag har väldiga problem med att slappna av och "ta emot". Oavsett om det är oralt sex eller att han använder händerna. Jag känner mig pressad och som om jag måste skynda mig att få orgasm. Jag är sexuellt traumatiserad och i början av mitt nuvarande förhållande fick jag alltid panik och började gråta när vi hade sex. Det tog ett tag att komma på att det berodde på att jag inte pallade att han fokuserade på min njutning. Jag tappade fokus på själva njutningen och började tänka på hur jag rörde mig och såg ut inför honom, hur jag lät och så. Satte press på mig själv att komma fort eftersom han ansträngde sig för att ge mig en orgasm. Fick panik när jag insåg att jag inte var kåt alls längre efter alla tankar. Blev liksom en ond cirkel.
Men med sexleksaker är jag ansvarig för min egen njutning när vi har sex och det går snabbare än om jag ska använda händerna.
Så en vibrator för klitoris medan han penetrerar mig gör susen. =)
Och med det inte sagt att han inte gör något annat än just penetrera. Vi hjälps åt liksom. =)
Sen tror jag det är viktigt att du pratar med din karl om att han inte får sätta press på dig att du ska få orgasm. Jag kan förstå om han känner att det är viktigt att även du får njuta men du kanske måste förklara för honom att det inte gör någonting om det inte fungerar på en gång och att du kanske behöver tid. Att han inte behöver känna det som ett nederlag om du inte kommer.
Ibland känner jag bara att den där pressen kommer medan vi har sex och då brukar jag säga till min fästman att jag nog inte kan komma. Så fort jag har sagt det så kan jag slappna av på ett annat sätt och bara njuta av det som är, trots att jag inte får orgasm. Annars tappar jag ALLT bra med sexet, även den här närheten med honom och det emotionella blir ju helt som bortblåst annars. Han vet att när jag säger det så tar han ett steg tillbaka och låter bli att försöka stimulera mig. Då vet han att jag bara vill vara i nuet och njuta av det som är. =)
Hoppas det löser sig.
Ha en bra dag! // Pernilla
Att känna sig tvingad att komma, bidrar bara till att du inte gör det. Därför är det viktigt att vara så avslappnad som möjligt. Jag har aldrig kommit då jag haft vanligt samlag. Det funkar helt enkelt inte, så för mig krävs det mer. I ärlighetens namn har jag i regel svårt att komma oavsett - att komma på egen hand kan jag inte heller. Det jag rekommenderar dig att göra är att försöka prata med din pojkvän om alternativa metoder för att även du ska få njutning. Att kommunicera kring sex är det absolut bästa, och om ni tillsammans vill utforska och prova nytt vore ju det perfekt.
Alla är olika så det är bara att testa sig fram för att se vad som är skönast för just dig, men slapna av och tänk inte på att du "måste" komma för då kommer det blir svårare för dig att att komma.
Och om du nu anser att det inte är så viktigt för dig att komma så bara kör på som innan
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Slappna av och njut! Känn ingen stress eller press. Kommer du så kommer du
Har själv inte kommit när jag haft sex med mitt ex, men det var å andra sidan inget bra sex… Vi hade självklart bara sex innan han blev mitt ex…
Är helt säker på att jag kommer att få mer än en orgasm när jag väl får vara med min underbara Justin (långdistansförhållande, Sverige- Boston).
Öva med lite sexleksaker och tänka på din partner kan hjälpa en hel del med
Jennie
Får tacka för alla tips!
Känner att jag närmar mig mer och mer, dock lyckas killen alltid komma när de sätter fart på mig så får väl se till att köra längre förspel.. och kanske tänka lite mindre för nu är jag så otroligt koncentrerad på att komma, jättedumt, jag har det ju redan hur bra som helst!
Är det ett problem att han kommer för fort? För han skulle isf kunna försöka jobba på det också kanske. Så att du får mer tid.
Ha en bra dag! // Pernilla
#24 Skulle inte påstå att han kommer för fort, tycker det är bra längd på samlaget, men om man ska se de som att jag ska "hinna" komma så hinner jag väl inte riktigt. Men där handlar det nog mer om att jag inte blir ordentligt upphetsad förrän mot slutet av samlaget, så kanske är längre förspel som behövs..
Tjoho, igår hände det nästan! 
Härligt!
hihi…
Fortsätt utforska och njut bara!
Kluring om Ryssland
Jag kan inte komma vid samlag (in och ut) utan jag måste bli smekt i så fall och då tar det lång tid. men njuter jätte mycket för det. ska jag komma får min kille smeka mig under förspelet, och har jag kommit då är sexet skönare sen med tycker jag.
Det där med att "känna" sin kropp är något som jag personligen inte har haft ett behov av att göra. Jag har aldrig tagit mig riktigt tid att utforska mig själv så att säga. Jag har aldrig ens "pullat" mig själv eftersom jag tycker det är oerhört obehagligt att föra in ett finger. Jag måste göra annat för att komma på egen hand.
Trots det så kommer jag varje gång jag och min pojkvän har sex. Första gången vi hade sex så kom jag redan efter en minut om inte mindre än så. Så jag vet inte om det ligger i att lära känna sin kropp för att kunna få orgasm (men säkert är det viktigt för vissa att behöva göra det eftersom det kan hjälpa). För mig har det alltid handlat om att släppa taget samtidigt som jag har tagit kontroll över sexakten och gjort det jag har behövt för att få orgasm. Det låter kanske konstigt, det att släppa taget samtidigt som man tar kontrollen, men det är så det fungerar för mig. Det här betyder ioförsig att jag är den som vill vara mest i kontroll då jag har sex.
Om du kan släppa alla hämningar samt att du gör det du behöver under sexakten och får killen att följa dig, så kanske det fungerar. Nu menar jag inte att man alltid måste göra så här för att komma men det kan hjälpa till för att komma igång. Sen är det förstås lättare sagt än gjort! Det är ju inte bara så att man kan trycka off knappen för att släppa alla hämningar, utan man måste säkert försöka öva sig på det. Öva på att bara känna och ibland kanske använda sig av en fantasi som man tänder på.
Sen läste jag att du hinner inte. Han kan öva på "reset button", så att säga. Det har min kille gjort och skulle kunna hålla på i timmar tack vare det. Blev helt chockad då han första gången sa till mig: "Vänta lite, kommer nästan… " en sekund senare "okej sådär, fortsätt."
Lära känna sin kropp handlar väl om olika saker
att lära sig vad man njuter av - hitta nya saker, nya vägar - och utvecklas, tillsammans och själv.
Vissa har lättare för att komma, helt enkelt. Andra har svårt för det. Vad det beror på har jag ingen aning om, men jag tror absolut att mycket av det sitter i huvudet - tänk exempelvis på om du någon gång har onanerat och inte nått orgasm, då kan det bli svårare nästa gång, och nästa gång.. och så är den negativa spiralen igång. Du får det du fokuserar på… om det är att jaga, så är det det du får göra..
Det kan vara svårt kanske men det är viktigt att njuta här och nu, och inte ständigt jaga orgasmer 
Kluring om Ryssland
För mig tog det ett halvår innan jag kunde komma första gången med min pojkvän, på nyårsafton har jag för mig ;)
Sedan hade jag en period som jag kunde komma lite lättare. Men sedan hände lite saker som gjorde det svårare att slappna av, så under det senaste ca 11 månaderna har det varit svårt att komma igen, men nu i veckan gick det för första gången på jäääättelänge. :)