Tappa hår, igen.
Heii. Ja, jag vet, jag har skrivit typ ett sånt här inlägg förut, men ändå, känns lixom som att jag måste skriva av mig lite och få svar osv.
Aa, så tappar fortfarande hår, men nu är jag väldigt orolig. Visst det är väldigt små mängder men ändå. Känns som om jag har ngn sjukdom, mamma tror att det inte är något farligt. Hon har sagt att vi kan gå till doktorn och kolla om jag vill, men jag har inte bestämt. Och jag har inte nämnt det innan men jag är då 12 år (Tror nt jag har sagt det iaf) så är rätt ung xP Men jag ställer samma fråga: Är detta normalt? Att tappa hår osv. Jag vet ej hur mkt jag tappar o sånt, men lite hårstrån. Känns som att jag kommer tappa allt mitt hår, och det vill jag absolut inte göra! :c Bör jag gå till doktorn så jag slutar oroa mig, eller har ni något tips? Vad behöver håret för att "Må bra" ? Jag dricker inte mjölk då jag tycker det smakar illa, och är allergisk mot nötter och ägg. Finns det något jag ska testa att äta av för att håret ska må bättre? Aja, har nog inget mer att säga nu. Hoppas på bra svar C: (Vet inte vilken "grupp" jag ska posta detta i så jag väljer ung kvinna)
Jag har tappat hår i flera år, ingen fara:) Men ibland kan det bero på b12 vitaminbrist :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Alla tappar hår dygnet runt. Är inget konstigt alls. Tvärt om hade jag undrat om någon påstår att de aldrig tappar hår.
#1 Oki, ska fråga mamma om b12 grej ^^
Tack :3 Skönt att höra.
Som sagt - alla människor tappar hår. Vissa mer, andra mindre eller under olika perioder. Själv fäller jag som mest när jag färgar håret - då dras "stora" tussar ur. Men jag har lika tjockt hår trots det, och har flera vänner vars hårborstar alltid tycks fyllas på med mängder av deras tjocka hår.
Slå slit inte håret, det är fullkomligt normalt att tappa hår, och skulle som sagt vara konstigt om man inte tappade det 
_No way! Yes way!
Jag har hört eller läst att man tappar runt 70-100 hårstrån i normala fall varje dag..
Vid stressiga och ångestfyllda perioder fäller jag ännu mer.
Men om du inte har alla näringsämnena som kroppen behöver för att tillverka hår, så komme kroppen gå in på sparlåga. Det är därför det är otroligt viktigt att äta rätt och inte låta bli att hoppa över nåt för det tar kroppen och hela systemet stryk av.
Och du som är 12 behöver alla byggstenar kroppen kräver, men allt i normala mängder såklart. =)