röda prickar..
är de nån som vet någon bra kräm eller huskur mot röda prickar efter rakning? jag har inte problem på venusberget utan på insidan av låren.. jag har en förbannelse över mig att jag har mycket hårväxt på låren.. elelr jag främst baksidan å insidan av låren.. å just insidan av låren så blir de fullt med röda prickar efter rakning å dom är inte roliga gö ront som fasen om man har byxor på osv..
så tänkte ifall nån hade något bra mot de?
har testat rfsu´s nu mot de men de funkar inte alls:S

Finns ju en del olika saker man kan göra, tex peeling. Just salvor verkar mest vara ett skämt, de funkar inte jättebra tycker jag. De röda är ju inflammerade hårsäckar, så du kanske kan epilera eller vaxa istället?
Qui dormit, non peccat
Apoteket har en after shave gel har jag för mig som jag har hört bra om. Tror det är märket rsfu.
#1 har testat att epilera å de resulterade i att efter varje hårstrå så kom en droppe blod å de torkade sen så då gick jag med torkat blod istället.. inte heller såsexigt å ont gjorde de efteråt med när de skavde mot byxorna..
#2 ja de är den jag har testat men den funkar inte..:S kanske tar bort lite men märker ingen större skillnad tyvärr..
#3 Jaha, det var ju synd.
Man kan köpa aloevera gel också, det kan fungera.
#1 Att epilera är det värsta man kan göra… Jag gjorde det i något år vilket resulterade i att håret började växa inåt och nu kan jag inte göra något åt det.Nu kan jag inte ens visa mina ben längre och det är jobbigt då det är sommar och man vill ha på sig klänning.
TS-> Tyvärr vet jag inte vad du kan göra åt ditt problem, det verkar väldigt jobbigt. Men fråga på apoteket, de brukar komma med goda råd.
Jag har samma probleml. Jag vaxar bort så mycket jag kan, sedan rakar jag resten. Sedan tar jag alsolsprit på med en bomullstuss, låter det vila ngn dag och därefter så skrubbar jag varje dag med en skrubbhandska och kör p åmed alsolspriten när det behövs. Det fungerar hyffsat :)

#5 Nee det är helt individuellt, epilera funkar felfritt för mig, att raka gör ont, förstör huden och ger fula röda märken.
Qui dormit, non peccat
#7 Jo, visserligen är det väl individuellt men det är lite riskfullt oberoende hur man gör då man försöker bli av med hår. =/ Ibland önskar jag att jag vore man för då skulle man inte behöva bekymra sig över att vara lite hårig här och där. ;)
Rakning fungerar utmärkt för mig och jag har återgått till det efter att epilatorn förstörde min hud totalt. Jag hoppas bara att jag kan återfå mina fina ben som jag brukade vara stolt över.=/
Röda prickar är jobbiga.

Absolut bäst är ju att göra en laserhårborttagning, men det kostar ju därefter.. Eller helt enkelt acceptera att man inte är hårfri ^^
Qui dormit, non peccat
#9 Jag hade funderat på det men man skulle behöva genomgå väldigt många behandlingar och det skulle inte ens garantera att det fungerade. Dessutom läste jag också att det var väldigt smärtfullt och att det tar en stund innan huden blir normal. Fast det där är väl också lite individuellt.

#10 Hmm, smärtfritt ska det vara, har flera vänner som har gjort/håller på och det känns inget alls. Men det finns olika laserbehandlingar, och bieffekterna verkar vara lite olika beroende på vad kliniken använder för sorts laser. 
Qui dormit, non peccat
#5 ja kanske bäst att fråga
#6 menar du alsolsprit just precis när du rakat? å sen skrubba där å sen alsolsprit igen? har jag fattat rätt?:P
#9 ja laser hade jag velat göra men som sagt får kanske blii framtiden nä rman har råd hehe:P
# 12 Just när du rakat så ska du använda alsolsprit. Sedan låter du det vila till nästa dag. då skrubbar du med skrubbhandske och så på med alsolsprit, så kan du få hålla på, bäst är att vaxa bort så mkt du kan.
okej tack=) ska testa de nästa gång då å se om de funkar=)