Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 3337 ggr
Anonym
Anonym
2012-06-21 00:26
0

Vikt

Vet inte om detta är på rätt sajt.

Men jag blir tokig snart!

Jag är 20år, 174cm lång och väger 58kg. Vilket jag tycker låter mycket och vill inget annat än att gå ner några kg. Jag ser mig själv som knubbig medans alla säger att jag är normal/smal. Men det går typ in genom ena örat och ut genom det andra.

Äter jag så mår jag alltid dåligt efteråt! Spelar ingen roll om det är en hel middag eller en smörgås. Jag tänker typ "det var väll onödigt, tänk vad smal jag skulle vara om jag inte åt det där".

Intalar mig själv att killar bara vill ha smala tjejer utan fett på magen/höfter/rumpa.

Jag mår så dåligt över detta! Vet inte vad jag ska göra.

Valde att posta inlägget anonymt!

CelsiusT
2012-06-21 00:36
4

Gå till UM och be om att få prata med någon om det här. Det är verkligen inte sunt att uppleva och känna det så.

Jag är 160 lång och väger 60kg och jag är smal/normal.

Medarbetare på westernridning.ifokus

ingann
2012-06-21 00:40
4

Du ska absolut inte gå ner i vikt! Enligt ditt BMI så ligger du på normalvikt nu, men bara en halv BMIpoäng över undervikt… Här kan du själv kolla…

Om du mår dåligt så rekommenderar jag att du pratar med någon proffessionell så du inte börjar banta och blir undernärd och sjuk.

Ta hand om dig! Du är unik och det finns bara 1 av digGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[silkesnosen]
2012-06-21 06:26
3

Du är inte övrviktig på något som helst sätt, men dina tankar kommer att skada dig. Du behöver fokuser apå livet…Röra dig för att orka, äta för att få energi till hjärna och kropp för allt det du vill uppleva! Du har ett långt liv framför dig, ta hand om din kropp, den ska vara med dig lääänge!!

hus-musen
2012-06-21 11:18
6

Du har början på en ätstörning som det låter, du är definitivt inte tjock utan ligger snarare i undervikt.

Mer eller mindre alla killar jag känner vill ha tjejer med former, inte benrangel så sluta intala dig att killar vill ha dig bara du blir ännu smalare för så är det inte. Kärlek går djupare än så, personlighet går före.
Sök hjälp innan det går för långt, du är defintivt inte tjock och det låter som du har en felaktig kroppsuppfattning.

Qui dormit, non peccat

pyromanen
2012-06-21 16:46
2

Det är bra att du ändå på något sätt verkar förstå att du egentligen inte är tjock men uppfattar dig som tjock änddå.  Det är din uppfattning du behöver arbeta med, inte din vikt.  Lättare sagt än gjort, men det är nog lättare när man förstår det är så det är i all fall!