Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 3187 ggr
Pralinens
2012-06-10 19:44
0

P-stav

Hej! Jag tänkte fråga lite om hur det är att ha p-stav. Jag är så dålig på att ta mina ppiller så känner att jag behöver prova på något annat. Vad tycker ni har funkat bäst på er? Är det sant att man slipper mensen när man har p-stav? :)

[littleoldme]
2012-06-10 20:20
0

Det är jättesvårt att säga för alla reagerar olika, beroende på..

Jag har haft min stav i över 7 månader nu. Har, när jag lägger ihop dagarna, haft en blödningsfri månad, sammanlagt. Dvs. jag har praktiskt taget haft blödningar konstant. Och inga små stänkblödningar inte, utan riktigt rikliga.

Jag har gett upp nu och vägrar fortsätta så här, har en tid för att ta ut den imorgon och jag längtar verkligen.

Karmatarerskanise
2012-06-10 21:43
0

Känner flera personer som blödde konstant i 6 månader, sedan orkade dom inte mer och tog ut stavarna igen.

chade
2012-06-11 12:55
0

jag har haft min sen februari, och jag har haft mens bara två gånger sen dess Glad

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Lynxkissen
2012-06-11 13:34
0

Jag hade min p-stav i tre år och blödde konstant i tre år, så jag skulle aldrig skaffa det igen, för mig fungerade det inte…

Ratlings
2012-06-12 20:29
0

Hade min p-stav i 8 månader och blödde konstant, så ja, det är olika för alla. Känner några som hade likadant, konstakt blödande, och några som inte blödde alls.

// Lise
When nothing goes right, go left!

examynia
2012-06-13 14:25
0

jag blödde konstant i 7-8 månader innan jag tröttnade å tog ut så jag skulle aldrig skaffa de igen heller.. medans min kompis blev av helt med sinmens så som sagt väldigt olika

jag blödde även konstant med cerazette.. i 6 månader innan jag tröttnad epå de åxå (dom säger ju att de tar en period att komma in i de men man orka rinte hur mycket somhelst)

sen testade jag p-spruta å jag är hur njd som helst.. de ända ag blöder nu är veckan innan eller samma vecka de är dags att ta ny spruta å de kan jag lätt stå ut med:P

Jenniebreen
2012-06-15 15:41
0

Jag har haft P-stav 2x2år och aldrig haft besvär, rekomenderar det verkligen.

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

liiillap
2012-06-15 17:29
0

Jag har haft p- stav i 2 år . Kan säga att det är klart mkt bättre än p- piller för det 1:a så är det ingen risk att glömma ta pillerna.. sen så sägs det vara ett av det säkraste preventivmedlet.

Jag har men var 4:e månad och då pågår den i 2 veckor.. dock så är den utan värken helt :D

Det som är jobbigt är just att sätta in den