Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 8252 ggr
Sussi89
0

Ägglossning efter graviditet...

Jag fick för 10 veckor sedan barn. Och har inte mens än.

Iaf för ca tre veckor sedan tog jag ett ägglossningstest för skoj skull. Och då visade den att jag hade ägglossning. Tänkte inte så myckte mer på det. Så för tre dagar sedan så testade jag igen och visade då igen på ägglossning. Och ikväll igen testade jag med samma resultat!

Är mitt system "rubbat" efter graviditeten och därför visar att jag har ägglossning hela tiden, fast jag inte har det…? Eller vad?

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

hus-musen
0

Bara för att du inte fått mens så kan du ha ägglossning, så du kan bli gravid isåfall. Har en vän som blev gravid 3 veckor efter förlossningen, hon hade inte fått sin mens och ammade så trodde det var säkert med sex.

Qui dormit, non peccat

Sussi89
0

Jösses! 3 veckor efter förlossningen!

Men om man är gravid så "plussar" man väl inte på ägglossningstest?

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

hus-musen
0

Jo, hon var rätt chockad själv och alla andra med! Man tror ju inte att sånt ska hända, men hon var tydligen rätt fertil av sig.

Vet ärligt talat inte hur ägglossningstest funkar, men jag hade nog använd preventivmedel och tagit ett graviditestest om det är så att du haft sex oskyddat :)

Qui dormit, non peccat

SaraC
0

Om man är gravid så kan äl-testerna också visa positivt, det gjorde det för mig. Kanske hormoner sitter kvar i kroppen från graviditeten som kan ge utslag? Du kan ju givetvis också vara gravid igen.

Men äl-testerna reagerar på flera olika hormon och de mäter enbart av stegring av dem, de talar inte om att man faktiskt har äl egentligen. Så de kan visa positivt även fast du inte har äl.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tina-A
0

Äl tester ger utslag på många olika hormoner så de kan vara positiva lite när som helst. Under mens, under graviditet, efter förlossningen av alla hormoner osv, osv. Så det är väldigt svårt att veta om du har ägglossning eller inte! Har du fler tecken på ägglossning? Sekret? Temp? Känningar?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Sussi89
0

Tog ett gravtest i går bara för säkerhets skull, och det visade negativt. Pjuu!! Inte dags för syskon än för den lilla! ;)

Jag har aldrig direkt känt av när jag har haft ägglossning tidigare. Men hoppas på att det inte rikigt ska komma igång än. Kan väl få vara utan det en liten stund till…iaf över sommaren.Glad Vi får se.

S*Winterwind