Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4951 ggr
galentjej
0

Växtspurt... bröstspurt?

De flesta får ju en såkallad "växtspurt" i puberteten och blir en bra bit längre över en sommar t.ex. Men är det så med brösten också? Att dom helt plötsligt växer ganska mycket ganska fort, och isåfall hur lång tid efter/innan växtspurten får man "bröstspurt"?

hus-musen
0

Näe vad jag vet finns ingen "bröstspurt", utan det är hela kroppen som växer. Oftast i början eller mitten av puberteten så växer man på längden och bredden. 
Man inte färdigvuxen innan man är 22, men en del slutar växa tidigare.

Man får titta på hur den kvinnliga nära släkten såg ut i unga år så får man en ide om hur brösten skulle kunna se ut. Alla får inte stora bröst, en del har små.

Qui dormit, non peccat

pyromanen
0

Jag fick definitivt en bröstspurt. Kan nog inte komma ihåg hur den kom i förhållande tillväxtspurt. När jag var 16 växte dom jättemycket på kort tid. Så mycket att jag fick bindvävsbristningar på sidan av båda brösten som var ganska fula o blålila (blektes sen och syntes sen inte)

galentjej
0

Hm, okej. Intressant att veta! Tack för era svar :) Fler får gärna svara ifall ni fick en "bröstspurt"

[Wera]
0

Mina växte en kupa efter att jag börjat med p-piller. :P

Namiko
0

Mina dök nog upp rätt sakta tror jag, men då hade jag min växtspurt innan puberteten också. Dock fick dom för sig att börja växa igen under några månader när jag var 23, men det blev ingen växtspurt på dom då heller, var bara precis att det märktes att dom blev större då.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Cazzos
0

Det är en tjej i min skola som inte hade så stora bröst innan sommarlovet 2011, sen när vi kom tillbaka till skolan så hade de blivit jättestora! Jag trodde att hon hade gjort en bröstoperation eller något..

[FruStein]
0

Vissa får en sådan spurt, andra inte. Om brösten växer väldigt fort kan man få hudbristningar och det är ju inte något man önskar.

[vaniljen]
0

Jag har inte haft någon spurt alls, men så har jag ganska små också. Liten 70B.