Jobbigt
Jag är så förvirrad.
Jag vet verkligen ingenting längre.
Jag har en pojkvän som jag träffat över internet och som jag vart tillsammans med i över ett halvår nu, vi träffas irl och har haft sex ett antal gånger.
Jag är 14. Innan honom var jag oskuld, och han med. Det gjorde ont första gången vi försökte, och har gjort ont varje gång ända sedan dess. Han är medelstor, så det är inte det. Jag spänner mig heller inte, och är rätt våt.
Vad är det som gör att det gör så ont?
Vi hade dessutom av ren lust sex utan kondom, så nu är jag orolig för att jag är gravid.
Det har även börjat klia där nere… som sagt, båda är oskulder.
Jag känner mig så liten. Jag vet att jag är en liten fjant bara, och att jag inte borde hålla på med sånt här igentligen.
Ok, och sen en till sak. Min mamma kom ner till mig nyss och sa: "Jag vet att du och han har sex."
Jag blev så arg. Jag vet ju att hon rotat runt i mitt rum. Jag antar att hon läst min dagbok. Jag antar att hon hittat kondomerna som jag gömt så nogrant. Men vad fan har hon med det att göra? Jag vet att hon har ansvar för mig, men om jag gör misstag är det mina fel, inte hennes. Jag sa det till henne. Jag förklarade för henne hur dum hon är som ringer 24/7 när jag är hos honom, på deras telefon. (Jag har ingen mobil.)
Hon har aldrig ringt någonsin, när jag är hemma spenderar jag aldrig tid med någon i min familj, är mest ensam och ritar eller sånt. Jag har aldrig vart en sån som varken druckit eller knarkat eller rökt, inte festat eller haft pojkvänner.
Ja, hon kanske är orolig. Jag har bett henne att back offa lite, och hon fattar inte.
Jag har blivit annurlunda. Jag är arg och ledsen hela tiden och jag vet inte ens varför. Jag har suttit på behandlingshem i 1 ½ år och ska nu äntligen få flytta därifrån, tillbaka hem. Jag har längtat så grymt mycket efter det, men nu vill jag hälst rymma och bo i ett berg och slippa alla människor.
Min bästa väns mamma har cancer. Hon är ledsen och jag kan inte snacka med henne om något sådanthär, hon skulle lyssna men hon är väldens sämsta på att trösta och hon jag skulle känna mig hur dum som hälst om jag drog igång att snacka om sådant här..
Du med risk att låta som den trista äldre tanten. Du går igenom tonåren, då hormoner och känslor rusar genom kroppen, allt är dramatiskt och med tanke på ditt boende, så har du nog mer att hantera än de flesta. Jag skulle vilja råda dig att försöka sätta dig in i dina föräldrars sitts. De är oroliga, du är alldeles för ung och de vill dig väl, givetvis hade det varit mkt bättre om de kom och pratade med dig som person.
Jag skulle även vilja råda dig att gå till gyn, du har troligen Svamp, då kliar det och det kan göra ont. Se till att använda glidmedel, även om du känner dig våt, så räcker det inte alltid OCH HA ALDRIG SEX OM DET GÖR ONT!!!! Du kan få vestibulit och det är inte roligt!
Du har ett mycket långt liv framför dig och du har precis startat, så be om ngn att prata med, backa lite, ge dig själv tid att tänka!
Men vad ska jag göra med det att jag kanske är gravid?
Vad är vestibulit?

Ja, jag är nog den äldre trista tanten jag med just nu faktiskt. Sex utan kondom är korkat, du är 14 år. Du är inte byxmyndig och borde inte ha barn i den åldern.
Skaffa p-piller eller använd kondom och tänk efter före så slipper du tänka efter senare.
Ska du ha sex så måste du vara ansvarsfull och mogen för din egen skull.
Eftersom du är 14 år så det är din vårdnadshavare som har ansvar för dig. Kan inte säga att din mamma gjorde rätt för det gjorde hon inte, men det finns inget i världen som kan hindra henne heller.
Men istället för att sura på din mamma så prata med henne, förklara att du börjar bli stor nu och du skulle uppskatta om hon kunde prata med dig istället som med en vuxen människa.
Att du är arg och ledsen och uppochner är rätt normalt i puberteten, synnerligen vi tjejer kan få riktigt knashumör.
Det brukar bli bättre med åren, men ett tips är att försöka kontrollera dig, räkna till 10 innan du svarar tex och försök hitta något du tycker är roligt som du kan fokusera på när allting känns piss.
Vill du prata med någon så finns det vuxna och ungdomsgrupper man kan söka till.
Om du är gravid eller inte, har du haft din mens som vanligt?
Inga förseningar? Har du regelbunden mens ännu förresten, annars kan det ju vara svårt att räkna.
Annars köp ett graviditetstest på ica/apotetket eller gå till ungdomsmottagningen, där kan de hjälpa dig att kolla om du är gravid. Men det ska ha gått ett par veckor efter det oskyddade sexet innan det syns att du är gravid.
Att det kliar kan var Svamp, kliar det på båda så Svamp eller könssjukdom. Gå till ungdomsmottagningen så kan de hjälpa dig med salva eller tabletter där.
Qui dormit, non peccat
#3 Saken är den att jag är aldrig upp och ner i humöret. Jag kom in i puberteten när jag var 10 och var aggresiv då, inte nu. Jag tänker alltid innan jag reagerar och jag är tyst och lugn annars.
Kan man bli smittad av könsjukdommar även om båda var oskulder? Isåfall vilka?
Kan man skaffa p-piller utan målsman?
#4 Nej ni kan inte fått könssjukdom om båda var oskulder innan.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Nej könssjukdomar, bör du kunna räkna bort, men mkt kan ske m den kvinnliga kroppen. Jag tror att det kan finnas en möjlighet att du får p-piller, men bättre att vänta, m tanke på sina smärtor, så vila från det. Vestibulit är ngt som är kroniskt, smärta jämt vid samlag. Det kan man få om man inte lyssnar till kroppen. Så gå till Gun, dags attvbe om hjälp.
Jag tyckte jag kom in i puberteten tidigt, men insåg vid fjorton års ålder att jag definitivt inte var ur det. Jag har väl inte varit riktigt "stökig", så att säga, däremot hamnade jag i konflikter med min mamma dygnet runt om minsta lilla grej. Jobbigt var bara förnamnet, men det kommer som tur är en tid efter det. Trots att du kom in i puberteten tidigt, behöver inte det skona dig från hormonrubbningar. Det finns inget trick som får det försvinna, det är ett stadie i livet. Försök stå upp för dig själv, hålla dig väl med dina nära och kära och jobba med din självkänsla. Tre saker jag försöker hålla efter emellanåt - som riktmärken. Jag skulle rekommendera dig en gynundersökning. Så ont vid sex är inte bra. Du kan även kolla om du är gravid hoa ungdomsmottagningen, och där skulle du kunna skaffa p-piller om det känns som ett alternativ. Angående oskyddat sex vid din ålder, har nog jag inget att säga till om. Jag hoppas för din egen skull du är medveten om vad su gör, och att du ska försöka tänka på skydd i framtiden. Oskyddat sex medför ofta väldigt mycket ångest. Dessutom ökar det njutningen om man vet att man är skyddad. :) Ta hand om dig, vännen!