åh nej !
hej … vet int hur jag ska bötja .. men, i måndags ,tisdags och idag (onsdag) så badade jag..och jagfick min mens idag …har ju int haft tampong när jag badade.Det svider lite när jag kissar .. jag är super rädd att jag fått infektion.. alla gånger jag badat har bara varit 5-10 minters dopp. tack för svar !

Det låter som du har fått urinvägsinfektion.
Drick sura saker, citronsaft utan socker, tranbärsjuice mm och drick mycket! Går det inte över om ett par dagar eller börjar det göra jätteont så behöver du gå till läkare och få antibiotika utskrivet.
Qui dormit, non peccat
var hittar man citronsaft utan socker då ? :)

Lättast är att göra egen, köp en sån där flaska med färdigpressad citron eller lime och ha i ditt dricksvatten!
Brukar göra en kanna och ställa i kylskåpet, faktiskt riktigt gott nu när det är varmt tillsammans med is.
Qui dormit, non peccat
Drick molkosan o tranbär. Molkosan köper man i hälsokosten och späder ut.
Persilja ska även vara väldigt bra vid urinvägsinfektion…

Jag har aldrig hört talas om att det skulle vara farligt att bara när man har mens? TRodde man ev hade tampong för sin egen skull så det inte blev röda spår efter en. Någon har fakta om detta?

Haha blev så nyfiken att jag var tvungen att kolla upp detta. Svara på min egen fråga med text från Vårdguiden:
Kan man bada?
När du har mens kan du bada i sjöar och hav precis som vanligt, men var noga med hygienen. Använder du tampong kan den sitta i när du badar, men byt tampong när du badat färdigt. Du kan även duscha som vanligt vid menstruation.

Nee de är inte farligt att bada :) Men inte så snyggt eller fräscht att lämna röda spår i det kommunala badhuset kanske, är väl lite annat om man är och badar i en egen sjö eller nått
Qui dormit, non peccat