Förstår inte
Nej, killar våldtar kvinnor och varför är det så? JO, dem får inte problem eller något alls. Kvinnan blir gravid, för killen är det bara att göra det och sen sticka iväg.
VARFÖR? ska detta hända? Är inget som hänt mig och jag skriver anonymnt då jag bara blir galen, är egentligen för liten för sånt och tänker inte på det. Sex är inget jag gillar eller någonsin varit intresserad av, utan sex skulle värden vara bättre. Kan man inte skaffa barn genom att beställa ett nyfött barn nånstans? om det händer mig nån gång i livet tänker jag dö eller något.

Det där låter ju mest mysko..
Det är störda individer som våldtar, det är ett hemskt och oförsonligt brott.
Jag älskar sex och skulle inte klara mig utan sex. Finns inget bättre! Så håller inte med dig alls.
Sex binder samman två människor och kan stärka relationer, det är underbart och fint.
Men alla är vi olika, en del gillar sex och andra är inte intresserade alls av sex.
"Beställa" ett nyfött barn, jo det kan man och det kallas att man har en surrogatmamma.
Eller så adopterar man ett barn som behöver hjälp och som kanske inte har sina riktiga föräldrar som stöd.
Men hur ser du då på kvinnor som våldtar? Det händer ju oxå och är precis lika sjukt och vidrigt gjort. Spelar ingen roll om det är en man eller kvinna, man får inte kränka andra människor eller djur på det viset.
Qui dormit, non peccat
#1 Du får ju tycka att det är bra men jag menar att sex inte skulle finnas!
kvinnor våltar väll inte män så ofta? för det är ju lätttare för mannen att vägra!
Tycker allt vore enklare utan sex, nu för tiden misstolkar alla ifall man räknar till NR 6 osv osv.

#2 Och varför skulle inte sex finnas?
Det finns inget fel med sex så länge båda individerna är vuxna nog att veta vad det innebär.
Jag tror inte du är särskilt insatt alls faktiskt varken i den manliga anatomin eller hur det faktiskt ser ut i världen. Att kvinnor våldtar män är vanligare än vad du tror, skillnaden är att det faktiskt är mer skamfyllt för en man att erkänna att han blivit våldtagen, männen är hellre tysta om det. Annars ses de som veka, omanliga, värdelösa och att det är fel på dem.
Det är faktiskt rätt lätt att våldta en man, när en man blir rädd så kan penisen svälla upp pga ökat blodtryck och kemiska händelser i hjärnan, precis som det faktiskt kan hända för en del kvinnor med vaginan.
Det finns även fler sätt att våldta på.
Nu för tiden tolkar alla nr 6 som sex, ja kanske om man går på mellanstadiet/högstadiet och nyss kommit in i puberteten och tycker sex är en jättefnissig småspännande halv-äcklig grej som man inte har någon aning om vad det egenligen är eller vad sex innebär.
Men vuxna människor har inte det problemet. Och det är vuxna människor som är redo för sex som ska ha sex, inte barn.
Min kusin har det problemet nu, sex är pinsamt och onödigt om du frågar henne. Hon är 12 och kommer växa ifrån det är jag 99% säker på.
Qui dormit, non peccat
#3 Utan sex skulle ingen finnas ju ;)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Jag håller med #3.
Sex är underbart, faktiskt och jag skulle nog inte heller klara mig utan det.
Att bli våldtagen däremot är inget någon ska behöva gå igenom, men det finns sjuka människor som gör det för att känna makt osv, tyvärr.
Jag kommer ihåg när jag gick i 5 i Norge (motsvarar 4 i Sverige) när vi fick reda på att våran manliga lärare skulle bli pappa. Gud vad det viskades och fnissades om det där… Shit, våran lärare hade haft sex! 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Du behöver inte ha sex, men jag tror att de flesta tycker om det. Våldtar är det bara sjuka människor som gör, men så länge båda är mogna nog för att ta ansvar och har sex av fri vilja är det ju bra. 
Men jag sLrev inte att det är fel Men det är det värsta jag vet
När jag läser inlägget, tänker jag att det kanske kan finnas något annat där bakom? Om sex är det värsta du vet, önskar inte fanns etc, verkar det som att du kommit i kontakt med det på fel sätt? Du behöver inte ha blivit våldtagen, utsatt för sexuella trakasserier eller så, utan helt enkelt bara hört/läst/sett något sexrelaterat, och därmed fått en annan uppfattning. Jag vet inte - men det är en spontan tanke.
Jag må inte vara särskilt gammal själv, men jag kan trots allt relatera till att sex inte alltid är bra. Men efter att ha växt mentalt och haft sex med andra personer på rätta villkor är det för mig bara något fint, och precis som #1 skrev - binder samman relationer. Tycker därför det är tråkigt att du "stänger dörren" så. Med lite tid är jag ganska säker på att det ordnar upp sig, var bara öppen för det och försök att inte vara rädd eller osäker för något - det kommer när det kommer.
Och du - generalisera inte så mycket vad gäller Våldtäkter. Kvinnor våldtar män, män våldtar kvinnor, och det ena behöver inte vara värre än det andra. Viktigt är bara att veta om att det inte är vem som helst som våldtar.
#2: Det är något som existerar fram till många kommit i kontakt med sex eller haft sin sexdebut, sedan är det inte lika roligt längre. 
Nej men vad tråkigt det hade varit om sex inte fanns. Det är klart, har man haft dåliga erfarenheter kring sex kan jag förstå att man inte gillar det, men det går att komma förbi. Bra sex är något jag skulle önska att alla får uppleva, de som är sexuella då.
Vad sexistiska alla är., haha.
Självklart skulle jag klara mig utan sex. Om nu min karl på något sätt nu aldrig mer skulle kunna ha sex så skulle jag helt klart klara mig utan det.
Jag är ju inte tillsmamans med honom för att ha sex . Utan för att han är den han är och älskar mig för den jag är.¨
Kan verkligen apstöra mig på folk som säger att de "inte kan klara sig utan sex", hur falsk låter inte det?
Visst är sex bra, fint och underbart. Men kom igen. Det är knappast lika mycket värt som min sambo.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#10 Tror faktiskt du missuppfattar det som skrivits. Läs gärna den här tråden också.
http://relationer.ifokus.se/discussions/4fac2582d4ebea1cb90016e1-sex-viktigt?discussions-3

#10 Varför är det falskt? Bara för att det inte är din sanning så innebär det inte att det är falskt för alla.
Jag känner faktiskt ingen som kan tänka sig att leva i total sexuell avhållsamhet i resten av deras liv. Utom en som är asexuell och inte har någon sexuell dragning till något alls, men den personen är ju lite udda på så sätt. Inte många som är asexuella i min bekantskapskrets.
Qui dormit, non peccat
Sex behöver ju inte betyda penetrering så alla människor kan ha sex. Skulle min sambo inte kunna utföra penetrering med sitt könsorgan har vi miljoner andra sätt att njuta på ändå.
Män våldtar kvinnor, kvinnor våldtar män, män våldtar män, kvinnor våldtar kvinnor. Jo alla vägar finns, ingenting av det är bra eller sunt utan det är alltid fel om den ena parten inte är med på det (vilket är innebörden av våldtäkt).
Sex är något fint, roligt, underbart och njutningsfullt om man får uppleva det på ett bra sätt.
#10 Det finns hjälpmedel, leksaker, händer, tunga och många fler kroppsdelar. Det ska mkt till för att min sambo inte skulle kunna vara med och ha sex. Skulle han endock inte klara det (kanske rent psykiskt eller så) då skulle jag nog stå för den biten själv, för helt utan skulle jag nog inte vilja/klara leva utan att bli frustrerad med tiden.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag har blivit utsatt för saker som få ens kan föreställa sig, och det av min egen pappa, någon som ska stötta och skydda. Från att jag var 3 år tills jag var 22. Och i detta så himla bra och rättvisa land fick han 6 år på specialanstalt för sexualbrottslingar, han släpptes efter 4 år, dvs den 23e januari i år.
Men jag älskar närhet och sex. Så länge det är med någon jag litar på och tycker om så har jag absolut inga problem med det! Man kan gå igenom såna saker och fortfarande tycka om sex.
Visst det har sönder en psykiskt och efter att ha varit stressad och mått dåligt länge har jag få Fibromyalgi som gör att hela kroppen värker, vissa dagar värre än andra och jag kan sällan sova. När jag sover har jag mardrömmar.
Men det skulle nog må sämre om jag aldrig fick känna trygghet och närhet hos den jag tycker om. Så även om sex kan förstöra en människa så kan det även hjälpa till att bygga upp personen igen. Det är iaf min åsikt, sen fungerar alla olika såklart.
/T