Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 4249 ggr
Ratlings
0

Menskopp

Det är så många som rekomenderar den så jag blir ju nyfiken. Tungan ute
Min fråga är hur vet man vilken storlek man ska ha? Och hur sätter man dit den? Obestämd

// Lise
When nothing goes right, go left!

hus-musen
0

Man får kika på storlekstabellerna som finns, och sen helt enkelt prova! Det påstods att jag skulle ha M-L men i slutändan så har jag S.

Man sätter in den som en tampong. Lättast är att vika den dubbel och skölja den i lite vatten så är det lättare att sätta in den.

Qui dormit, non peccat

Ratlings
0

Men om man köper för stor, då har man ju lagt ut pengar i onödan? :/ 
Sen.. hur vet man om dom sitter rätt/är rätt storlek?

// Lise

hus-musen
0

#2 Många butiker erbjuder att man får ett byte, eller så beställer du en liten helt enkelt. Storlekarna skiljer sig åt beroende på märke oxå så titta på olika märken. Jag föredrar Ladycup, de är mindre i storleken.

När man har en lagom så vecklad den ut sig helt, har du en för stor så vecklar den inte ut sig och då kan den läcka. 
Den sitter längre ner än en tampong, men om den sitter rätt så känns den knappt.

Qui dormit, non peccat

Ratlings
0

#3 Men om man har för liten då, skaver den då eller? 
Kännes så osäkert Tungan ute

// Lise

hus-musen
0

#4 Nee har du en för liten kopp så är det enda som händer att den kan läcka, finns ingen chans att den kan ramla ur eller liknande. 
Inte ett dugg osäkert :)

http://alvehamn.se/katalog/tygbindor-lady-cup/lady-cup/lady-cup-rosa-small-och-large

Qui dormit, non peccat

Ratlings
0

#5 Tack, kanske ska testa då ändå.. Kan ju inte vara så dumt Glad

// Lise

Salish
0

Har en liten Meluna. Även de är ju redan ganska små. Tycker att det funkar skitbra!

Ratlings
0

#7 Jag får väl testa helt enkelt Glad

// Lise

JossanH
0

Jag köpte en M men bytte upp mig till en large efter några månader då den läckte ganska mycket på mig. Köper du en S så kan du ju använda den om du har rikliga flytningar vissa dagar i månaden så den måste ju inte vara bortkastade pengar för det :)

Koppen har en liten "pinne" längst ned som man måste klippa av efter vad som blir mest behagligt. Jag har i stort sett inget av pinnen kvar för det tycker jag är skönast.
Man sätter in den genom att vika den så blir den bara lite större än en tampong, och att skölja den i vatten som nämnts innan är absolut att föredra för att lätt få den på plats.
Det som är så smidigt är att den inte behöver föras in alls långt förrän den vecklar ut sig och sitter på plats!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ratlings
0

#9 Blir nog en S för att kolla storleken. Jag blöder aldrig mycket Tungan ute

// Lise

plutopellis
0

Har också senaste tiden funderat över en sån här… Kanske man skulle slå till i slutet av månaden? Lönen (mammaledig fast började jobba nu igår) är redan slut Skäms

[Northbridge]
0

Har inte råd och har så konstig cykel, men annars skulle jag vilja ha en sån här.

CelsiusT
0

#9 Det finns ju även koppar som har en liten knopp eller, som min, en liten ring längst ner. Tycker det verkar bekvämare än med en pinne som man måste klippa av. Hade nog inte velat ha en pinne utan då velat klippa av den, men jag vill ha något att kunna få tag i och dra den första biten och då är det perfekt med den lilla ringen, tror även att knoppen skulle fungera bra. Jag har en Meluna med ring.

Medarbetare på westernridning.ifokus

JossanH
0

#13 Den med pinne är ju kraftigt refflad längst ned så man får ändå lätt grepp om den :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

CelsiusT
0

#14 Den här som jag har är också räfflad nertill men jag får inte riktigt tag i den ändå =S

JossanH
0

#15 Oj, jag skulle nog tycka att det var oskönt med en så stor ring nedtill, vill ha det så nära koppen som möjligt. Enda gången det är svårt att få tag i det räfflade är när den åkt in lite långt men då krystar man bara till lite så den flyttar sig längre ned :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

CelsiusT
0

#16 Ringen är helt slät så den känns inte.