Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 5494 ggr
[djurens_vän]
0

åh nej!

jag är 13… ska bada imorgon…och har mens hur går det?och jag har inga tomponger och tänker inte säga till morsan…. !!!

kan jag bada utan tomong?

kommer det bli rött effter mig?

[silkesnosen]
3

Säg till läraren!!! Jösses bara att be mamma om du nu kan använda tamponger. Bada inte med rejäl mensblödning´, inte skoj ju!

[djurens_vän]
0

lärare? går inte bra för vi har sportlov….

[djurens_vän]
0

+jag vågar typ inte säga sånna saker til mamma………..

[silkesnosen]
0

slink in i en ica affär imorgon påvägen då och köp en minitampongförpackning, om du kan använda det. Mamma måste ju ha förstått att du har menas, hon har ju det själv varje månad, kanske finns ngn tampong du kan låta slinka ner i fickan. Se till att inte ha inne tampongen för länge bara, but till binda när du badat.

[djurens_vän]
0

ja men det är en kompis + hennes familj som ska hemta mig…

[Laauraa]
5

säg till din mamma bara, det är helt normalt med mens, din mamma har det också. Du kan INTE bada med mens utan tampong!

[djurens_vän]
0

okej…. jag tycker det är Skäms… (jag är blyg!)

[silkesnosen]
0

Mamma tycker ju att det är helt naturligt, hur i hela friden har du lyckats dölja det för mamma???? Inget konstigt ju! Det är ju din mamma, har du svårt att tala med henne om annat också?

[djurens_vän]
0

ja.. jag säger nästan inge till någon…

[silkesnosen]
6

Hm då är det dags unga fröken! O Uhu vad modig du kommer att känna dig sedan! Sedan kanske du inte kan vara tyst :) viktigt att prata o kunna öppna sig, speciellt när tuffa saker händer i livet. Dags att öva på dem du litar på mest!

[djurens_vän]
0

jag litar inte på någon… Obestämd

[silkesnosen]
0

Då är det dags, kanske skolsyster? Mår du inte bra hemma? Ibland måste man försöka öppna sig och upptäcka vilka sim finns på riktigt. Fundera var du kan börja. Kram

[djurens_vän]
0

jo jag har de ganska bra hemma… varför ska jag till skolsyster?

[silkesnosen]
0

Tja för att våga prata m ngn….ibland lättare m ngn utanför familjen. Jag tror dock att det går hur bra som helst att pratar m mamma, men du gör dom du vill :)

hus-musen
1

Har din mamma tamponger så är det väl bara att ta en annars?

Qui dormit, non peccat

[Northbridge]
1

Gå och köp egna? Obestämd Gick och köpte bindor tills jag var 'helt' pank och då var den enda rätta vägen till att säga till mamma att jag hade fått mens. Man känner sig rätt 'vuxen' efter att man sagt det, att man är en 'i ligan' .. Glad

Love-
4

köp taponger eller så får du låta bli att bada

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Wand
0

Nu är det ju ett tag sedan denna tråd var aktuell, men att bada i bassäng när man har mens är inte dåligt för att du blöder utan för att du är så extremt emottaglig för bakterier, och att få in badvatten kan leda till infektioner och annat. 

Tamponger eller låt bli, säger jag.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?