Problem med högljudd mage
Hej!
Är en ung tjej och jag har problem med att min mage låter väldigt mycket! Jag är inte hungrig eller nåt, utan mer tarmarna som låter och tycker det är jättepinsamt för det låter oftast ganska högt!
På senaste tiden har det börja låta ganska ofta och det är jättepinsamt speciellt i skolan eller runt folk över huvud taget, och i skolan när det är tyst så kan min mage börja låta och brukar ljuga och säga att jag glömde äta frukost, för jag vill inte säga att det typ är mina tarmar som låter.
Är det någon som har råkat ut för samma sak eller vet vad man kan göra åt det? Det är jättejobbigt! :(
Magen brukar komma igång och låta mycket då den arbetar, har man hög ämnesomsättning så brukar det vara en anledning.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Detta är nog ett vanligt problem. Du kan prova att utesluta gasbildande livsmedel, men ta bar ett åt gången. Exempelvis klarar jag kål av alla sorter, men inte potatis och bröd bakat på enbart jäst utan att magen blir milt sagt ljudlig. Ägg kan ha dämpande effekt men då helst tillsammans med något fett, som exempelvis majonnäs.
/Désirée