Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 2043 ggr
Evelyn
0

OT: Pensionssparande

Hej! Vet att ämnet kanske inte hör hit, men jag vet inte var jag ska skriva annars :P Tänkte att någon här kanske har lite koll (bättre än mig ivf) ;)

Det är nämligen så här: Blev uppringd utav en kvinna på Svensk fondservice angående mitt pensionssparande. Hon var jättetrevlig och förklarade hur deras företag arbetar, fördelarna av att anvnda sig utav dem, vad det kostar etc. Jag tyckte att det lät intressant och hon var då tydligt med att förklara att hon då skulle starta sin bandspelare för att spela in ett muntligt avtal, och frågade om det var ok. Inget konstigt alltså, hon var trevlig och tydlig.

Nu när jag fått hem alla papper blir jag dock osäker efter att ha läst alla recensioner om Svensk Fondservice på nätet, men har bestämt mig för att testa i ivf ett år. Nu till min fråga: OM jag nu vill säga upp avtalet sedan, vad händer med mina pengar då? Återgår de till "det normala" som innan (har hittills inte gjort något alls med mina pengar, bara fått hem oreanga kuvert som åkt in i en pärm :P), eller måste jag göra något själv? Flytta dem till någon annan fond eller så?
Är som ni märker jättedåligt på sånt här, vilket är en utav anledninarna till att jag tycker att det vore smidigt att överlåta "någon annan" (som faktiskt kan) att sköta mina fondsparanden ;P

[silkesnosen]
0

Anatar att du måste placera dem själv sedan, då du inte är med i det "statliga" sedan. Jag är ingen som vet, men min tanke.

davidpersson
0

Hej Evelyn, vad kul att du vill testa på vårt pensionspaket!

Jag hoppas självklart du blir nöjd under ditt första år, men skulle du av någon anledning vilja återgå till ditt tidigare val eller byta från oss så kan du välja antingen att ligga kvar i din fond du placerats i hos oss alternativ att med hjälp av din femsiffriga kod byta till någon annan fond i ppm.
Vi kommer två veckor innan ditt första år löper mot sitt slut skicka ut ett brev till dig med information om att din första avtalsperiod löper mot sitt slut.

Har du fler frågor kring detta så ring gärna till vår kundtjänst så kan de förklara och hjälpa dig.

Öppet 10-17 mån-fre, Telefon 08-535 25 400 eller via mail kundtjanst@svenskfondservice.se

Mvh David Persson
Försäljningschef, Svensk Fondservice

pyromanen
2

Observera att även om dom kallar sig "service" så är dom ett företag som är intresserad av vinst, alltså kommer de att se till att "lägga vanter" på en del av de pengarna du eventuellt låter dom administrera.  Jag skulle ALLDRIG nappa på något som nån vill sälja pr telefon och där avtalet ska göras mundtligt på bandspelare, ALLDRIG!.

hus-musen
1

Fick oxå ett samtal av svensk fondservice, talade om att jag inte har någon inkomst så de la på luren ^^

Men förövrigt, de är ett rådgivningsföretag, inte ett förvaltarföretag. Så nej, det är inget jag hade gått med på även om jag hade haft en inkomst när de ringde.

Qui dormit, non peccat

davidpersson
0

Hej igen!

Vi är absolut ett företag som gör är intresserade av vinst, men för att få vinst måste vi ha nöjda kunder som stannar kvar. Dessutom tjänar vi mer pengar desto bättre vi förvaltar, så vi delar faktiskt kundens intresse att maximera avkastningen.

Däremot måste jag rätta hus-musen vi är faktiskt ett förvaltningsföretag med tillstånd från finansinspektinon att bedriva diskretionär förvaltning. (se https://svenskfondservice.se/Tillstand )
Jag får dock be om ursäkt ifall vår säljare slängt på luren i örat på dig, maila gärna ditt telefonnummer till mig på david.persson@svenskfondservice.se så ska jag se vem det är som ringt dig och se till att vi det inte upprepas.

Vill ni veta mer om vårt pensionspaket tycker jag vår film kan vara värd att se: https://plus.google.com/u/0/112092161114995091357/posts/LNz2dm549Su

Mvh David Persson