Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2930 ggr
[Lillfjanten]
0

bröstförminskning?

jag funderar på att göra en bröstförminskning och undrar om någon här har gjort det, och isåfall, hur ser ärren ut? jag var på väg att göra detta för ett par år sedan, men fick kalla fötter för ev. ärrs skull. men nu är jag inne på detta igen pga rygg/axelproblem.

MajaL
0

Ingen erfarenhet, men tror säkert att ärren är minimala. De är kickliga på sådant numera.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Lillfjanten]
1

#1 tack för svar! det där med ärr, det kan vara knepigt, jag har gjort plastikoperationer förut, med blandade resultat på ärren. en del är jättefina, en del är breda, bleka och fula. typ 1 cm breda. det är ju inte kul att ha såna ärr på tuttarna, men jag måste nu väga det mot nackdelarna av att de är för stora.

Alyosha
0

Gjorde en sån operation för två år sedan. Ärren på själva brösten har bleknat väldigt fort och syns inte så mycket, men de under brösten är bredare och mörkare, speciellt närmast armhålorna.

Sen tycker jag det ser bättre ut än innan, även med ärren. Har man större bröst ha man oftast inte tydliga bröstvårtor, men det har jag nu. och de hänger inte nu, utan de är fastare och har en finare form.

hus-musen
0

Ärrbildningen är ju individuell, om du vet med dig att du lätt kan få stora ärr så finns ju risk att du får det nu oxå.

Qui dormit, non peccat

[Lillfjanten]
0

#3 tack för ett bra och informativt svar! ;) #4 självklart, men jag undrar hur det har gått för andra som opererats,

Jetaime
0

Min syster har precis genomgått en bröstförminskning.. men det var några veckor sen, och är inte helt läkt än. Men tror att det ser relativt fint ut nu för att vara så nytt och hon verkar nöjd.

[Lillfjanten]
0

#6  det låter bra!