Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3194 ggr
Anonym
Anonym
0

Orangea blödningar

Hej!
Nu kan jag inte ringa UM förrän på tisdag så under tiden kan jag lika gärna fråga här! :)

Jag går på p-piller sedan 5 år tillbaka. Det har fungerat felfritt och gör det fortfarande. Men jag har fått orangea blödningar emellanåt. Det är inte så att jag behöver tampong, jag har ett liitet trosskydd ibland men oftast kommer det bara på pappret när jag torkar mig. Det är inte heller "menskonsistens" utan mer… slemaktigt.. *mysig jag känner mig*

Någon som vet vad det kan vara? Obestämd

[Northbridge]
0

Så har jag också, ändå har jag inte p-piller och har aldrig haft. Alltid haft oregelbunden mens. Så.. O.o

hus-musen
0

Kallas för mellanblödningar, småblödningar om uppstår men det är inte mens eftersom du äter p-piller :)

Qui dormit, non peccat

Anonym
Anonym
0

#2 Okej, fick lite mer mensblödningar fast jag inte ska ha det nu. Obestämd

hus-musen
0

Kan vara så att dina p-piller inte har rätt hormonmägd för din kropp, gå till um och prata med dem och prova ett annat så slipper du kanske mellanblödningarna.

Qui dormit, non peccat

Anonym
Anonym
0

#4 Jag har haft dom i 5 år och det har fungerat felfritt hela tiden. Det är nu på sistone som jag känner mig allmänt mojsig, humöret är allt annat än stabilt och jag får mellanblödningar samt blödningar.

hus-musen
0

#5 Gravid? Stressad?

Kroppen och kroppens hormonnivåer ändras under åren, så bara för att pillret fungerade bra i början så behöver det inte vara rätt för dig nu. Ibland behöver man byta.

Qui dormit, non peccat

Anonym
Anonym
0

#6 Gravid - hoppas jag absolut inte, tror inte heller. Har inte slarvat något alls med pillerna. 
Stressad - inte ett dugg.

Får kolla upp med UM då, och se vad dom säger och tycker! Tack för svaren! :)

[Tassy]
1

Glöm inte att kroppen förändras med åren. Fick själv byta bort mina ppiller efter många långa felfria år. Glad

Anonym
Anonym
0

#8 Tråkigt om jag måste göra det, trivs oerhört bra med dessa och hoppas dom fortsätter fungera felfritt. :)